A
J jonaserik skrev:
Det finns plats för en s.k. servicetermostat , det fysiska måtten är lika.
nä denna termostat är smalare och har stiften sittande i en rad samt ett väldigt kort kappilärrör

men du har väl varit nykter när du bytt alla dina medans jag varit påtänd och förträngt allt det traumatiska
 
electroluxaren skrev:
nä denna termostat är smalare och har stiften sittande i en rad samt ett väldigt kort kappilärrör

men du har väl varit nykter när du bytt alla dina medans jag varit påtänd och förträngt allt det traumatiska
Då blir till att få TS att mäta på alla leder så får vi se vad det blir och jag ska kolla dom jag i C-lagret.
Så TS mät av termostatens fysiska mått och lägg in. Kan vara att röet är lite korta på din än dom på mina. Men går säkert att få till.
 
A
J jonaserik skrev:
Då blir till att få TS att mäta på alla leder så får vi se vad det blir och jag ska kolla dom jag i C-lagret.
Så TS mät av termostatens fysiska mått och lägg in. Kan vara att röet är lite korta på din än dom på mina. Men går säkert att få till.
det finns inte plats för ett längre kappilärrör
termostaten sitter i lamphållaren
man byter såväl lamphållare som termostat samtidigt
https://www.amazon.se/Bauknecht-484...-kit-K59-S1891500-4840000008626/dp/B085QLHK1M
 
electroluxaren skrev:
det finns inte plats för ett längre kappilärrör
termostaten sitter i lamphållaren
man byter såväl lamphållare som termostat samtidigt
[länk]
Har inte motsatt mig något, utan bara vill att TS om hen vill mäta av måtten och tänker inte gå i clinch med dig om annat. Vi har nog båda varit i delo med en hel del kyl/frys och bytt både det ena och andra. Bara att min tid med det elektriska styrningarna inte är mitt bord.
 
A
J jonaserik skrev:
Har inte motsatt mig något, utan bara vill att TS om hen vill mäta av måtten och tänker inte gå i clinch med dig om annat. Vi har nog båda varit i delo med en hel del kyl/frys och bytt både det ena och andra. Bara att min tid med det elektriska styrningarna inte är mitt bord.
Jag har heller inte uppfattat det som att du spjärnar emot.
Jag använder bara shortcuts så att andra kan dra erfarenhet av mina mindre genomtänkta utföranden
 
En kortsluten termostat var framgången! Nu kommer kylen ner ordentligt i kyla! Hänger inte riktigt med i svängarna på er diskussion kring val av termostat.

Om jag söker runt på service/modellnr dyker det upp lite olika alternativ men får träff på dessa 3 om jag söker på den infon som finns i kylen. De ser ut att vara lika?

https://www.4whirlpool.se/fridge-freezer-thermostat/product.pl?pid=1232357&query=Cb+160
https://www.nettoparts.se/shop/termostat-ikea-whirlpool-118557p.html?netsag=Bettina
https://fixpart.se/produkt/whirlpool-indesit-484000008626-termostat


Ser ni något som inte jag ser?
Stort tack för ert engagemang!
 
S SchJ skrev:
En kortsluten termostat var framgången! Nu kommer kylen ner ordentligt i kyla! Hänger inte riktigt med i svängarna på er diskussion kring val av termostat.

Om jag söker runt på service/modellnr dyker det upp lite olika alternativ men får träff på dessa 3 om jag söker på den infon som finns i kylen. De ser ut att vara lika?

[länk]
[länk]
[länk]


Ser ni något som inte jag ser?
Stort tack för ert engagemang!
Härligt att det fungerar, termostatfel. Bara beställa den som är billigast, om du kan vänta, alla lika och varför betala mer. Bry dig inte om det som sägs här, lite olika åsikter bara om en termostat och dess storlek.
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Härligt att det fungerar, termostatfel. Bara beställa den som är billigast, om du kan vänta, alla lika och varför betala mer. Bry dig inte om det som sägs här, lite olika åsikter bara om en termostat och dess storlek.
Strålande, stort tack ska du ha!
 
A
J jonaserik skrev:
Härligt att det fungerar, termostatfel. Bara beställa den som är billigast, om du kan vänta, alla lika och varför betala mer. Bry dig inte om det som sägs här, lite olika åsikter bara om en termostat och dess storlek.
synd att du lurar upp TS på läktaren. imponerande dock att du utan kunskaper kan få vilket mähä som helst att tro på vad du skriver.
 
electroluxaren skrev:
synd att du lurar upp TS på läktaren. imponerande dock att du utan kunskaper kan få vilket mähä som helst att tro på vad du skriver.
Du får gärna förtydliga vad du menar för mig som inte förstår.
Om termostaten enl reservdelsleverantören matchar med model/servicenumret i kylen, vad gör att det inte fungerar?
 
A
S SchJ skrev:
Du får gärna förtydliga vad du menar för mig som inte förstår.
Om termostaten enl reservdelsleverantören matchar med model/servicenumret i kylen, vad gör att det inte fungerar?
Det är så du måste göra på moderna skåp så den biten är rätt.
Men att påstå att vilken termostat som hellst passar i ditt skåp är och förblir en ren lögn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.