Hej!

Svärmor slängde in dotterns kläder från förskolan (lergrav/sandgruva :D) i deras samsung tvättmaskin. Maskinen stannar och vägrar att tömma vattnet. Svärfar och jag tömmer vattnet (massa sand) och provar ett annat program. samma sak. den pumpar inte ut vattnet. Vi har tagit bort filtret och rengjort där det sitter.

Är det någon som vet om det går att få igång maskinen igen? Det är en Samsung WW8*J5**6
 
Har ni rensat luddfällan i avloppspumpen. Jag brukar få rensa vår luddfälla när vi tvättat luftiga linnegardiner.
 

Bästa svaret

A
Ny pump
Vanligt fel på shitsung, men denna kanske la av i förtid
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
M magnu skrev:
Har ni rensat luddfällan i avloppspumpen. Jag brukar få rensa vår luddfälla när vi tvättat luftiga linnegardiner.
Yes den är rensad.
 
electroluxaren skrev:
Ny pump
Vanligt fel på shitsung, men denna kanske la av i förtid
Aj fan, värt att få den lagad eller ny maskin av annat märke är bättre? hållit i 6 år kanske
 
A
P Pandarius skrev:
Aj fan, värt att få den lagad eller ny maskin av annat märke är bättre? hållit i 6 år kanske
pumparna är inte så dyra
 
  • Gilla
Pandarius
  • Laddar…
Enkelt att byta själv eller bättre med reparatör?
electroluxaren skrev:
pumparna är inte så dyra
 
A
P Pandarius skrev:
Enkelt att byta själv eller bättre med reparatör?
jag hade inte tvekat att byta den själv, beroende på modell så är det trångt eller mycket trångt
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
jag hade inte tvekat att byta den själv, beroende på modell så är det trångt eller mycket trångt
Nu är den bytt och maskinen fungerar igen! Stort tack för din hjälp 😊
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.