D
Finns det någon ebokstjänst där man istället för att läsa i deras app kan få ner böckerna som vanliga filer, tex EPUB eller MOBI?
 
De flesta bibliotek :)

Sedan köper man ju eboken, så bokus.se mfl.

Vill man centralisera sitt privata bibliotek rekommenderar jag Calibre - kan även konvertera mellan olika format.

Men om det är VVS-manualer som är syftet (med tanke på vald forum/subforum) så tror jag utbudet är väldigt magert.
 
D
fam-lundborg fam-lundborg skrev:
De flesta bibliotek :)

Sedan köper man ju eboken, så bokus.se mfl.

Vill man centralisera sitt privata bibliotek rekommenderar jag Calibre - kan även konvertera mellan olika format.

Men om det är VVS-manualer som är syftet (med tanke på vald forum/subforum) så tror jag utbudet är väldigt magert.
Ja, det är ju så jag kör idag men förhoppningen var att hitta ett större utbud hos en sådan tjänst, vill dock absolut inte läsa i deras appar på de enheter som detta stöder?

Haha, ja det hamnade väl här av en slump, skulle kanske kollat bättre :)
 
D djac skrev:
Ja, det är ju så jag kör idag men förhoppningen var att hitta ett större utbud hos en sådan tjänst, vill dock absolut inte läsa i deras appar på de enheter som detta stöder?

Haha, ja det hamnade väl här av en slump, skulle kanske kollat bättre :)
Laddar hem till Calibre (Windows) och läser sedan på diverse läsplattor med e-ink (finns även appar till mobil), vi kör uteslutande EPUB, men också mycket på engelska vilket växlar upp utbudet rejält utanför bokus mfl.

Calibre innehåller även söktjänst för att leta efter titlar som jag har använt några gånger för att hitta specifika böcker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.