Totte_S
Finns det nåt bra sätt att sätta riktpris på beg. Hakiställning?
Tex om jag vill lägga ett skäligt bud på ett mindre parti delar. Eller ja det är nog ett par tre kompletta sektioner i alla fall.
Räknar man per del eller per meter sektion?
Vill ju inte lägga onödigt högt bud, samtidigt verkar ju Haki lättsålt så man bör ju lägga ett rimligt bud.
 
R
Totte_S Totte_S skrev:
Finns det nåt bra sätt att sätta riktpris på beg. Hakiställning?
Tex om jag vill lägga ett skäligt bud på ett mindre parti delar. Eller ja det är nog ett par tre kompletta sektioner i alla fall.
Räknar man per del eller per meter sektion?
Vill ju inte lägga onödigt högt bud, samtidigt verkar ju Haki lättsålt så man bör ju lägga ett rimligt bud.
Haki är eftertraktat har sålt själv för några år sedan den gamla målade sorten..
Man brukar räkna per detalj för att få fram ett sektionspris eller partipris..
Det är ytters sällan man får det billigt om det är i bra begagnat skick…
 
C
Ca. halva nypriset verkar vara riktlinjen om du handlar hos en ställningsfirma. Men då är det oftast rejält begagnade grejor, vanligtvis inte de nya galvade. Pris per del. Själv tyckte jag inte det var värt det i kombination med att man får jaga delarna, utan köpte allt nytt istället.

Tänk på att Haki inte är så poppis längre. Ingen av de stora hyrfirmorna kör t.ex. med Haki längre så vitt jag vet. De har nog prisat ut sig själva litegrand.
 
R
C cpalm skrev:
Tänk på att Haki inte är så poppis längre. Ingen av de stora hyrfirmorna kör t.ex. med Haki längre så vitt jag vet. De har nog prisat ut sig själva litegrand.
Vad baserar du att inte Haki är poppis på?
Haki som ställning är en av dom mest prisvärda om man tittar på riktiga ställningar som håller då pratar jag om systemställning inte ram..
Sedan har det dykt upp mer konkurans under 2000-talet men Hakin står sig ganska bra då den är väldigt enkel och hållbar…
 
C
R Rejäl skrev:
Vad baserar du att inte Haki är poppis på?
På, som sagt, att den inte finns hos hyrfirmorna (alltså typ Cramo & Ramirent) längre.
Alltså betydligt svårare att hyra extra delar vid behov.

Kollar man på ställningsforum tycker jag mig också ha märkt att det är +8 och Layher som det snackas om, men nu är jag förvisso inte någon regelbunden besökare på dessa.
 
R
C cpalm skrev:
På, som sagt, att den inte finns hos hyrfirmorna (alltså typ Cramo & Ramirent) längre.
Alltså betydligt svårare att hyra extra delar vid behov.

Kollar man på ställningsforum tycker jag mig också ha märkt att det är +8 och Layher som det snackas om, men nu är jag förvisso inte någon regelbunden besökare på dessa.
Det stämmer och det beror på priset som vissa andra dumpar periodvis och då bytts sortimenten ut hos uthyrarna..
Vad gäller ställningsföretag så är det blandat vissa kör Haki och andra Layher, +8 är en fin ställning men oftast dyrast i inköp..
Haki är väldigt lukrativt på beg. marknaden då så många har lite delar sedan innan..
 
Totte_S
Tack för input, men Kr och ören någon? Eller finns nånstans en vettig prislista hos återförsäljare av nytt eller beg?
Tycker alla verkar vilja lämna offert.
Jag vet var en finns som inte ligger ute till försäljning som jag vill lägga bud på.
 
R
Totte_S Totte_S skrev:
Tack för input, men Kr och ören någon? Eller finns nånstans en vettig prislista hos återförsäljare av nytt eller beg?
Tycker alla verkar vilja lämna offert.
Jag vet var en finns som inte ligger ute till försäljning som jag vill lägga bud på.
Hör har du en som säljer gammalt målat Haki material:

https://sskonsultab.se/begagnade-byggstallningar/
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
C
R Rejäl skrev:
Haki är väldigt lukrativt på beg. marknaden då så många har lite delar sedan innan..
Ja, inget tvivel om det är Haki som fortfarande dominerar där.
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
C
  • Gilla
Totte_S och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.