Hej

Bor i Brf. och skall självklart ha ok från den men i samband med partiellt stambyte så tänkte jag se om det går att försöka flytta avlopps-stammen något typ 10-30 cm åt vänster genom att ha en böj vid taket, sen rakt och sedan ny böj tillbaka vid golvet där den ansluter till stammen igen. Anledningen är att den helt enkelt är lite i vägen för en dörröppning. Jag fattar att det måste funka med balkar etc. jag är mer fundersam på om det är en stor "absolut inte" från ett VVS perspektiv. Skapar det massa problem för vattenflödet när det inte är helt rakt genom hela fastigheten?
 
Troligtvis får du ett nej till svar om att vingla till en stam genom ett hus. Men fråga går.
 
C
Finns en halvfärsk tråd någonstans om en dylik övning i en BRF. Som jag minns det handlade det då dock om en återställning efter att man gjort bort sig vid tidigare stambyte/ombyggnad. Snarare än att bostadsrättsinnehavaren vill ha en dörröppning där.

Gissar annars på att det med råge passerar gränsen för vad en normal styrelse är beredd att acceptera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.