A
Jag har en strömbrytare enligt bilden nedan, som jag vill ta bort så att jag kan tapetsera.

Jag tyckte att ramen liknade den på Eljo Trend på denna video (
), så jag har försökt att snäppa bort tryckknapparna. Men de släpper inte, utan sviktar bara.

Det tycks som att någon tidigare husägare också försökt, för hela enheten verkar sitta dåligt, eller så är de de tjocka tapetlagren som gör det.

Väggströmbrytare med två knappar, ojämn målning, slarvig finish runtomkring, behöver ommålning eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för tips!
 
Det skall bara vara att snäppa bort dem.

Jag har någon gång tyckt att det blir lättare om man bryter i andra änden av vippan.
 
Vill minnas att på en 3-knappars sitter knapparna ihop på en gemensam axel vilket gör att du behöver dra loss alla samtidigt.
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
A
Är det mittenknappen som jag ska gå på för att få bort hela axeln med knappraden, eller ska jag gå på raden från sidan?
 
Börja med de yttre
 
A
Mittersta knappen är den knapp som ligger över de bägge sidoknapparna och gör att de ligger som på en gemensam axel.

Om man tar bort mittenknappen först och sätter dit den sist så ska det gå bra.

Men man kan förstås lyfta både ena sidoknappen och mittenknappen i ett knyck genom att gå på ena sidoknappen ifall man får till rätt snits.
Tre öppnade genomskinliga USB-minneskortförpackningar på ett mörkt träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.