Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar. Fönsterbräda med slitet ytskikt och repor, intill ett stängt fönster ovanför en radiator. Nattlampa till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A AnRi_G skrev:
Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.[bild]
Det finns färgborttagningsmedel. Pensla på, låt verka en tag. Sedan reser sig färgen och det är lätt att skrapa bort.
 
  • Gilla
AnRi_G
  • Laddar…
Sök på färgborttagning bums så kommer det upp bra förslag att köpa
 
  • Gilla
AnRi_G
  • Laddar…
A AnRi_G skrev:
Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.[bild]
Hoppas renoveringen gick bra, det ser dock ut som en asbestbänkskiva som sitter i fönstret.
 
  • Wow
AnRi_G
  • Laddar…
R
A Asbestos skrev:
Hoppas renoveringen gick bra, det ser dock ut som en asbestbänkskiva som sitter i fönstret.
På vilka grunder anser du att fönsterbänken innehåller asbest?
 
Hallå! Det tillverkades faktiskt rätt många fönsterbrädor av eternit. Kunskapen tycks gå förlorad. :(
 
R Rejäl skrev:
På vilka grunder anser du att fönsterbänken innehåller asbest?
Elementet, inbygg skiva, polerad yta, ingen stenliknande i den delen som färgen tagits bort. Otroligt lika de jag själv har hemma med asbest i sig
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hallå! Det tillverkades faktiskt rätt många fönsterbrädor av eternit. Kunskapen tycks gå förlorad. :(
Väldigt många
 
A Asbestos skrev:
Hoppas renoveringen gick bra, det ser dock ut som en asbestbänkskiva som sitter i fönstret.
Hej, jag trodde att det gick bra (vi tåg bort färgen och bara låt det vara - det ser inte perfekt ut men ok, bättre än gammal gulaktig färg). Men nu blev jag orolig. Finns asbest i allt eller i de djupare lagren? Var det farlig att jobba med den (skrapa bort färgen)?
 
  • Inomhus, fönsterbräda, stenmönstrad yta, vita fönsterramar, dammigt, otydlig utomhusvy, del av svart föremål nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A AnRi_G skrev:
Hej, jag trodde att det gick bra (vi tåg bort färgen och bara låt det vara - det ser inte perfekt ut men ok, bättre än gammal gulaktig färg). Men nu blev jag orolig. Finns asbest i allt eller i de djupare lagren? Var det farlig att jobba med den (skrapa bort färgen)?
Ta ett foto uppifrån
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.