När jag till slut bestämt mig för att köpa denna hos Hornbach så har de slutat sälja den…🙀 vart hittar jag liknande kit? Det som framförallt verkar bra med denna är att den tar smutsvatten och upp till 20mm stora partiklar samt verkar ha en robust konstruktion….

Dränkbar pump med filterkorg och slang på webbsida, fyra stjärnor recension, ej tillgänglig längre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20 mm skräp, kan det vara sant utan att impellern i pumpen tar skada. Gör den det så blir nog livslängden bra mycket kortare. Var ska den stå, kommer den att gå ofta. Nivåvippan har kabel på sig och dom brukar gå av, men kan ta något år.
 
J jonaserik skrev:
20 mm skräp, kan det vara sant utan att impellern i pumpen tar skada. Gör den det så blir nog livslängden bra mycket kortare. Var ska den stå, kommer den att gå ofta. Nivåvippan har kabel på sig och dom brukar gå av, men kan ta något år.
Pumpen är tänkt för översvämning, så min förhoppning är att den aldrig kommer att behöva användas...men jag vill gärna ha något av bra kvalitet så att den faktiskt fungerar om det behövs...
 
Var kommer det att svämma över, inne. Ute kanske med tanke på skit. För ev översvämning så skulle jag bara ta en billigt variant. dom duger gått för att pumpa bort vatten. är det djupt så går det att ha vippan, grunt får man tejpa upp den, men går då och sörplar luft
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S sepani skrev:
Pumpen är tänkt för översvämning
Vilken pump som helst fungerar i det läget, billig Biltema eller dyr Gardena, ingen skillnad (jag har 5 olika och dom gör jobbet lika bra).
 
S sepani skrev:
När jag till slut bestämt mig för att köpa denna hos Hornbach så har de slutat sälja den…🙀 vart hittar jag liknande kit? Det som framförallt verkar bra med denna är att den tar smutsvatten och upp till 20mm stora partiklar samt verkar ha en robust konstruktion….

[bild]
Pumpen finns på Hornbach malmö
 
  • Kartong med etikett, metallhylla, pris- och informationskylt, lagermiljö, röd och vita färger, gulv synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kartong med Nowex STPN 600 Flutset, en rostfritt stål smutsvattenpump, sladdlös, 16 m slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Pumpen finns på Hornbach malmö
Tack!
 
S sepani skrev:
Tack!
Det fanns 5 stycken på "allt ska bort"-vagnen.
Själv köpte jag en
 
  • Förpackning för Pattfield automatisk vattenpump, 630W, flerspråkiga beskrivningar, röd prislapp, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var det inte så att TS skulle ha en dränkbar
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Var det inte så att TS skulle ha en dränkbar
Köpte i morse (dränkbar)
 
J jonaserik skrev:
Var det inte så att TS skulle ha en dränkbar
Inlägg #6 visar den dränkbara TS initialt ville ha, jag visade bara vad jag köpte (billigt).
Jag har redan 5 dränkbara pumpar 😉
 
D Dilato skrev:
Jag har redan 5 dränkbara pumpar 😉
Nyfiken i en strut, vad gör du med 5 stycken dränkbara pumpar? 🤓
 
I InsidersUnited skrev:
Nyfiken i en strut, vad gör du med 5 stycken dränkbara pumpar? 🤓
När man går förbi en på second hand som kostar nån hundring så går det inte att låta bli 😉

RuleMate länspumpen kommer från en båt jag haft.

Gardena-pumpen second hand, 95 kronor.

Vonroc:en köpte jag ny i höstas när jag fick vatteninträngning i källaren pga allt störtregnande, den har inbyggd flottör och ska ner i en rensbrunn för att se till att det aldrig blir översvämmning igen.

Övriga två kommer jag inte ihåg men var billiga, kanske läge för Tradera?

Jag har också en pump egentligen avsedd för cirkulation i pool som jag använder som boosterpump vid bevattning från IBC-tankar, köpt ny för 200 på outlet i Södertälje (ord pris 1500).

Ock nu då den där Patfield:en 😆
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
R
D Dilato skrev:
Inlägg #6 visar den dränkbara TS initialt ville ha, jag visade bara vad jag köpte (billigt).
Jag har redan 5 dränkbara pumpar 😉
Vad använder du alla 5 till? Pumpar ni hembränt eller likvärdigt🤓
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vad använder du alla 5 till? Pumpar ni hembränt eller likvärdigt🤓
Hembränt går på hävert. 😇

Biltemapumpen går ner i IBC-tankens lock IBC + pump så den behåller jag gärna.
2 behöver jag egentligen inte alls, Gardena och BlackLine ligger mest och tar upp plats😢
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.