Hej !

Jag har kommit i det läget att jag behöver skaffa mig ett nytt inbrottslarm system, eller snarast en ny centralapparat eftersom den gamla ( Microsec ) nu gjort sitt. Har en uppsjö detektorer av standardmodell så något som är uppkopplingsbart mot app och även mot larmcentral , om jag i framtiden känner för det.

Budget? Ja så lite som möjligt, men ett realistiskt svar är nog max 10000 kr.

Och Nej. Förslag på att slänga ut allt och börja om med Verisure , undanbedes vänligt men bestämt.

Förslag ?
 
Om det är trådade detektorer som du vill återanvända tycker jag du ska kika på Vanderbilt SPC. Gör det även möjligt att integrera fullt ut med hemautomation, såsom Home Assistant eller Homey.
 
gol gol skrev:
Om det är trådade detektorer som du vill återanvända tycker jag du ska kika på Vanderbilt SPC. Gör det även möjligt att integrera fullt ut med hemautomation, såsom Home Assistant eller Homey.
Jo jag har trådat system i hela huset.
Ja jag har hört namnet SPC tidigare, läge att titta närmare på det.
 
Lägger även en röst för Vanderbilt SPC. Kör själv spc4320 sedan 4-5 år. Mycket nöjd, hyfsat enkelt att sätta upp, och bara fungerar. Finns app så det går att fjärrstyra och får notifikationer när saker händer.
Har på min lista att få in det i hemautomationen, vilket tyvärr verkar kräva en tredjeparts konverter...

En annan fördel med spc är att det är mycket populärt, vilket gör att det är lätt att få hjälp, sök t.ex. runt här på forumet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.