Vilka fler märken än schneider rekommenderar folk? Malmbergs funkar i tex pannrum, garage osv men inte i det vanliga boendet
 
Det är väl schneider och Elko som är "byggstandard". ABB är nog ett seriöst märke, men jag har sett blandade omdömen från medlemmar här som är proffs.

Sedan finns det något tyskt fabrikat som jag inte kommer ihåg namnet på nu, som jag tror har liknande status i Tyskland som Elko eller schneider.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Jag skulle säga att Malmbergs inte ens duger i pannrum och garage, där vill du ha uttag där plasten håller ihop.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
För några år sedan var här rätt fyndigt inlägg om Malmbergs (som har haft väldigt blandad kvalitet på petskyddsfunktionen i uttag).

"Det är inget fel på Mambergs uttag, så länge man inte slarvat bort den medföljande klubban som skall användas för att sätta in kontakten i uttaget". Klubban verkar oftast vara bortslarvad...
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Elko är vettigt utan att vara särskilt dyrt. Malmberg har lite varierande kvalite. Jag skulle kört på elko i garage och liknande.
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
Hager/Berker är en vanlig tillverkare med många olika serier

SG (lamp tillverkare) har släppt en serie som verkar lovande tycker jag
 
Sett att det finns mertens också, hur är deras kvalitet? Priset känns fördelaktigt och det blir inte samma uttag som alla andra har.
 
tommib
Är det ett problem att ha samma uttag och brytare som andra har?

Elko RS 4 Life!
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Merten är fina grejer, föredrar dock elko genomgående
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.