S salarvalinia skrev:
Pooltak tycker jag personligen är ganska fult, kommer imma på kanalplast och blir smutsigt (givetvis min personliga åsikt). Jag gillar lösningen från aqvispool och deras täckning bättre. Blir som ett rullande trall där ni kan använda utrymmet på poolen under vintern och kvällar. Dessutom verkar isoleringen vara betydligt bättre.

[länk]

Liknande pris som tak.
Tack för tips
 
S salarvalinia skrev:
Pooltak tycker jag personligen är ganska fult, kommer imma på kanalplast och blir smutsigt (givetvis min personliga åsikt). Jag gillar lösningen från aqvispool och deras täckning bättre. Blir som ett rullande trall där ni kan använda utrymmet på poolen under vintern och kvällar. Dessutom verkar isoleringen vara betydligt bättre.

[länk]

Liknande pris som tak.
Fin lösning men sjuka priser. Man kan lätt halvera priset om man bygger ihop ett själv
 
S
Saabgubben Saabgubben skrev:
Fin lösning men sjuka priser. Man kan lätt halvera priset om man bygger ihop ett själv
Det kostar ju nästan lija mycket som en pool.
Jag skulle satsa på ett riböverdrag som ligger uppe på sargen och på vinters köra som jag gör nu men ett säkerhetsöverdrag och plåtar på vintern.
Pooltaken är svindyra över lag. Ett kanalplasttak med några aluminiumprofiler för nära 100 000 sek är åt pipan. Köp ett växthus i rätt storlek för mindre än halva pengen och ställ över poolen.
 
  • Gilla
Mickegri
  • Laddar…
Kolla på lamellttak du har i poolen istället
 
K
Tråden är två år gammal. Har det blivit något tak?

Jag är nyfiken på hur tajt det är bredvid poolen..
 
Halloj,

Jag hoppar in här då jag har en fundering på pooltak,
Vi har en mindre pool och har febrilt försökt hitta ett bra alternativ. Personligen vill jag ha ett pooltak med låg profil som inte stör i trädgården, se bild. Idag använder vi ett egenknackat plåttak men det är ett jäkla pyssel på kvällen.

Är det någon som har erfarenhet av Carat?

https://www.svenskapooltak.se/produkter/carat-sf/

/MG
 
  • Trädgård med poolskydd, uteplats, solstolar, träd, klar himmel och en boll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leverantören är ju etablerad på svenska marknaden sedan länge vad jag vet. Vad gäller taket så tänk på att ju plattare taket är, desto känsligare blir det för snölast. Nu är det ju ändå rätt få tak som inte måste skottas på vintern, men det kan ju vara bra att tänka på.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Leverantören är ju etablerad på svenska marknaden sedan länge vad jag vet. Vad gäller taket så tänk på att ju plattare taket är, desto känsligare blir det för snölast. Nu är det ju ändå rätt få tak som inte måste skottas på vintern, men det kan ju vara bra att tänka på.
tack 👍,
 
Kan inflika gällande snöfrågan. Nu vet jag ju inte vart du bor i landet men jag hade hellre prioriterat ett tak som inte kräver lika mycket snöskottning som en lågt tak. Så roligt är det inte att skotta snö.

F.ö. så ångrar jag inte ett dugg att vi skaffade ett tak istället för den gamla täckningen som bestod av duk på rulle och plåtar (vintertid). Mycket smidigare nu.
 
  • Gilla
Mickegri
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
Kan inflika gällande snöfrågan. Nu vet jag ju inte vart du bor i landet men jag hade hellre prioriterat ett tak som inte kräver lika mycket snöskottning som en lågt tak. Så roligt är det inte att skotta snö.

F.ö. så ångrar jag inte ett dugg att vi skaffade ett tak istället för den gamla täckningen som bestod av duk på rulle och plåtar (vintertid). Mycket smidigare nu.
Grannen har ett runt tak (cylinder ja du fattar) minimalt med snöskottning men tar så mycket plats rent estetiskt. Håller till i Stockholm.
 
Det handlar inte bara om formen på taket, även om de låga taken förstås är mer utsatta.

Köper man ett tak från tex Termatec så betalar man en halv förmögenhet för taket, men det är också byggt lite annorlunda. Men även då är det inte säkert att man slipper skotta.

Att låta bli att skotta ett tak är förknippat med stor risk. Inte nödvändigtiv just när snön faller, men när det regnar några dagar senare, då ska man passa sig.....

Här i stockholm brukar jag dra av snön ett par gånger under vintern, har gjort det en gång hittills i år. Mitt tak är av låg modell, men inte lika lågt som det du tittar på här. Köpt som byggsats och har monterat det själv, så det kan tex inte riktigt jämföras med Termatec-taken.
 
  • Gilla
Mickegri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.