Jag har ett Galaxy G2-20 larm i vårt Hjältevadshus, där jag ändrat så modemet inte svarar när man ringer. Jag fick instruktioner från Hjältevads och det funkade bra. Man var tvungen att gå in i serviceläge för att ändra denna inställning.

Men, när jag är klar vill jag gå ur serviceläge och det framgår inte av den instruktion jag fick, inte heller av bifogad manual. Nu står det "SERVICELÄGE" i displayen, men det går att larma på som vanligt. Någon som vet hur man kommer ur serviceläget? Jag har ändrat tillbaka parameter 48 till 'service ej möjlig', men det räckte inte...

Tacksam för svar, annars får jag lugna mig till efter helgerna och kontakta Hjältevads!
 
Prova att slå servicekoden och sedan "esc". Så gör man på dom äldre modellerna.

// Stefan
 
Servicekod + esc som sägs ovan. Det som händer då är att du får upp texten "kontrollerar sabbotage" då går larmet igenom alla punkter som är inkopplade och kollar så att allt är okej. I ditt fall tar det ca 20-30 sec, därefter kommer en text upp om allt är okej som lyder, "Alla enheter okej, fortsätt med esc". Efter det kommer det en text som talar om hur många enheter exempelvis RIOs mm som hittades och hur många som förväntades. Står det exempelvis Var 5 enheter, är 5 enheter så är allt med och larmet är exakt som innan du började
 
Tack för det! Funkade ju fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.