Fulkemisten
R Rejäl skrev:
Kan någon hjälpa till har ingen ström efter att elektrikern vart här och kopplat, hur och vilka ska jag koppla om🤔
Jag vill påpeka att arbetet är behörighetskrävande. Hoppas den insikten hjälper dig att få strömmen tillbaka.
 
  • Gilla
djanlov och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
P Pin skrev:
[bild]
Den här kvinnan mötte jag som tjänsteman i skogen. Sedan dess är ingenting sig likt.
Svart hål i ryggen. Är det där man ska stoppa pengarna?
 
R Rejäl skrev:
Kan någon hjälpa till har ingen ström efter att elektrikern vart här och kopplat, hur och vilka ska jag koppla om🤔
Koppla den blå till den gröngula
 
R
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag vill påpeka att arbetet är behörighetskrävande. Hoppas den insikten hjälper dig att få strömmen tillbaka.
Ja precis har nu haft tre olika elektriker som har försökt med tre olika egenkontrollprogram utan att elen fungerar🤔
Några tips göra som @Niq säger?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Koppla den blå till den gröngula
Låter bra men är du säker? Ingen annan har bekräftat detta…
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Wagokopplingar och ser allmänt bra ut. Ser koscher ut. Dra en skarvsladd från hönshuset så är det bra sen.
 
  • Gilla
  • Haha
Stellan Svealand och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Koppla den blå till den gröngula
Nej absolut inte. Färgerna ska matchas ihopa. Du måste då måla om den gröngula kabeln så den blir blå.
 
  • Gilla
  • Haha
Stellan Svealand och 5 till
  • Laddar…
R
P Pin skrev:
Nej absolut inte. Färgerna ska matchas ihopa. Du måste då måla om den gröngula kabeln så den blir blå.
Är det så enkelt som att ta in en målare som målar ihop dom och sedan har man strömmen tillbaka?
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Svart hål i ryggen. Är det där man ska stoppa pengarna?
Jag stoppade något annat i hålet. Härligt härligt men farligt farligt. Det var efter det ingenting var sig likt längre.
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Wagokopplingar och ser allmänt bra ut. Ser koscher ut. Dra en skarvsladd från hönshuset så är det bra sen.
Tror du att jag kan låna gratis ifrån grannens hönshus? Jag brukar hämta 2ägg varje morgon som dom ingett sagt om..
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Tror du att jag kan låna gratis ifrån grannens hönshus? Jag brukar hämta 2ägg varje morgon som dom ingett sagt om..
Grannen bjussar på äggen som gentjänst att han redan kopplat elen till din mätare.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R
P Pin skrev:
Grannen bjussar på äggen som gentjänst att han redan kopplat elen till din mätare.
Då det går bra att ha rundgång på elen..
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Då det går bra att ha rundgång på elen..
Ja strömmen går inte att stjäla. Den går bara runt runt.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Ja strömmen går inte att stjäla. Den går bara runt runt.
Nähä det är växelström så den går fram och tillbaka
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag stoppade något annat i hålet. Härligt härligt men farligt farligt. Det var efter det ingenting var sig likt längre.
Man ska inte lägga näsan i blöt
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.