N Niq skrev:
Du missförstår skogen får inte avverkas på något sätt. Den ska växa och bli angripen av diverse insekter och sedan självdö då får vi en fin biologisk mångfald i skogen. Iaf av insekter. Alla människor håller sig borta så dom inte får en grantopp i huvudet.

Laga pannbiffen direkt på björksly och skogshallon så behöver du ingen älg
Skogen ska skötas, avverkas och brukas det är ett löfte både till tidigare generation och en utfästelse till nästa.

Nån grantopp i huvet har ingen nu levande dött av såvitt jag vet, iofs har jag ingen koll på de statliga tjänstemännen och kvinnorna som går runt i skogen ibland.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Skogen ska man ju bara låta stå och ruttna då blir det bra. 🙄
Nej.
 
F fribygg skrev:
Skogen ska skötas, avverkas och brukas det är ett löfte både till tidigare generation och en utfästelse till nästa.

Nån grantopp i huvet har ingen nu levande dött av såvitt jag vet, iofs har jag ingen koll på de statliga tjänstemännen och kvinnorna som går runt i skogen ibland.
Nej titta bara på nationalparkerna där står träden och ruttnar insekterna trivs. Det ligger hela och halva träd lite varstans. Försöker naturen själv avverka med hjälp av skogsbrand så släcker vi den. Staten och trädkramarna vet bäst. Alla som har skog runtom är överlyckliga när dom måste avverka sina granar.
 
N Niq skrev:
Nej titta bara på nationalparkerna där står träden och ruttnar insekterna trivs. Det ligger hela och halva träd lite varstans. Försöker naturen själv avverka med hjälp av skogsbrand så släcker vi den. Staten och trädkramarna vet bäst. Alla som har skog runtom är överlyckliga när dom måste avverka sina granar.
Det är helt ok i nationalparkerna, mer tveksamt i de vanliga naturreservaten och enligt mitt förmenande totalt förkastligt i den privatägda produktionsskogen, men du får sköta skogen din som du vill och ingen verkar ha tänkt på att förbjuda balrog mot överdriven vargpopulation i Götaland.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är helt ok i nationalparkerna, mer tveksamt i de vanliga naturreservaten och enligt mitt förmenande totalt förkastligt i den privatägda produktionsskogen, men du får sköta skogen din som du vill och ingen verkar ha tänkt på att förbjuda balrog mot överdriven vargpopulation i Götaland.
Det är säkert lagligt. Elda inte upp älgarna bara.

Jag har ingen skog jag bara vet bäst.
 
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är säkert lagligt. Elda inte upp älgarna bara.

Jag har ingen skog jag bara vet bäst.
Ödmjukt
 
F fribygg skrev:
Ödmjukt
Ja som alltid. Inte mitt fel att alla andra vet så lite och alltid har fel om dom inte håller med mig
 
F fribygg skrev:
Skogen ska skötas, avverkas och brukas det är ett löfte både till tidigare generation och en utfästelse till nästa.

Nån grantopp i huvet har ingen nu levande dött av såvitt jag vet, iofs har jag ingen koll på de statliga tjänstemännen och kvinnorna som går runt i skogen ibland.
OIDENTIFIERAD KONSTNÄR. OLJA på pannå, Skogsrå, signerad MH, sent ...
Den här kvinnan mötte jag som tjänsteman i skogen. Sedan dess är ingenting sig likt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Som östgöte bör jag väl svara Loranga
Ja, ringer han, så.
 
F fribygg skrev:
Nu kommer jag inte i håg det finare ordet för bränt trä, men jag skulle kunna skapa även detta samtidigt. Brandskadad skog är ju biologiskt värdefull, hallona trivs mycket bättre än i vanlig granskog till exempel.
Finns det skogshallon och björksly kommer älgen, då är det bra om det inte är för mycket vargar om man som jag önskar att göra sina pannbiffar på lokal älg.
Det heter Funmuki :-D
 
S Saelen skrev:
Det heter Funmuki :-D
Inte den sorten jag tänker på
 
R
Y A K I S U G I / S H O U S U G I B A N
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Det heter Funmuki :-D
Grillkol heter det väl
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Funmuki - den som vet den vet.
Hötensleben, 20 mil från Berlin. Fin kyrka
 
R
Kan någon hjälpa till har ingen ström efter att elektrikern vart här och kopplat, hur och vilka ska jag koppla om🤔
 
  • Rörig elinstallation med många ledningar och kopplingsklämmor i väggöppning. Oorganiserat, potentiellt osäkert.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Stellan Svealand och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.