Hejsan,

är på jakt efter lin-isolering men har svårt att hitta återförsäljare. Hittade Claessons i Göteborg men det hade ju varit kul med någon i Stockholmstrakten så man slipper att betala en förmögenhet i frakt...

Någon som vet?

Mvh,

-J
 
Hej,
Hakar på denna tråd. Jag har hittat drev och mattor/skivor. Men skulle helst vilja ha lös-"ull". Gamla timmerhus kan vara lite hipp som happ med passformen, och det behöver tätas i alla möjliga former. Jag har kommit fram till att gullfiber liksom inte trivs med timmer.
Gysinge byggnadsvård lär ha haft, men inte numera.
Tips sökes!

mvh
 
Är det lös-ull så finns det mängder med alternativ. Cellulosa som lösull är ju tex rivet tidningspapper, kutterspån, sågspån osv..

Bra sök ord på tex google är: Cellulosa+lösull

Eller är det enbart Linull som gäller? Sånnafall vad ska du isolera?
 
Hej,
Tack för intresse. Jo, jag håller på att renovera i en timmervägg. Det är "skarv" på huset, och stockarna passar inte ihop. Men det är 200 år gamla synder. Där finns säckbitar, klädestrasor, skor!..., men mest lin. Åtgärderna är någonstans emellan drevning och isolering. Behöver något som håller sig på plats. Jag vet att lin funkar bra. Kanske får jag ta trassel om inget dyker upp.
Men cellulosa tror jag kan vara ett bra alternativ istället för sågspån i bjälklag. Men förmodligen svårt i en vägg utan en form att hälla det i.

Så jag är mottaglig för fler tips.

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.