Nissens
R Rejäl skrev:
Köpte ett eget larm som har fungerat jättebra med GSM och Wifi..

[länk]
Ja, jag gjorde motsvarande för 20 år sedan, har sparat mycket utgifter på det. Nu är det dags att byta larmet. Det är många 10 000:- lappar man sparat. 😊

Fast jag undviker wifi, kör hellre direkt på mobildata. Dock gåg kamerorna på wifi.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Ja, jag gjorde motsvarande för 20 år sedan, har sparat mycket utgifter på det. Nu är det dags att byta larmet. Det är många 10 000:- lappar man sparat. 😊

Fast jag undviker wifi, kör hellre direkt på mobildata. Dock gåg kamerorna på wifi.
Jag är inne på tredje året med mitt inga problem hittills😊
 
Nissens
R Rejäl skrev:
Jag är inne på tredje året med mitt inga problem hittills😊
Jag vill bara ha så lite felkällor som möjligt. Därför känns det bättre att larmet går direkt till mobilnätet än via wifi.
Kamerorna larmar via wifi över nätet i en app, lagrar video på en server och på internt minneskort.
Alla sensorer är trådade för driftsäkerhet(ett centralt batteri istället för många små batterier.)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
När vi sa upp vårt Sector Alarm så prutade de i omgångar, sista och billigaste budet var samma dag som uppsägningstiden löpte ut.

Lättast är nog att ringa och säga att ni ser över era kostnader och fråga om det går att få sänkt pris.
Alternativt säg upp det med motivering att det är för dyrt, och invänta motbuden.
 
Känns det inte lite oseriöst när dom sänker en hel del när man ringer och ska säga upp?
 
300 betlade jag innan jag sa upp det..

Nu vill dom ha 1500 kr för att det ska fortsätta fungera som ett "vanligt larm" skiter i deras app dock så måste man ha den för att sätta en ny kod..

Undra om dom kan reseta den om man rycker kopplingn till internet 😎 eller kan dom skicka något via gsm länken tro..
 
nino nino skrev:
Känns det inte lite oseriöst när dom sänker en hel del när man ringer och ska säga upp?
Håller med, men tyvärr är det väl så nästan alla tjänster/abonnemang fungerar?
Försäkringar, banklån, etc, trogna kunder permieras inte
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
300 betlade jag innan jag sa upp det..

Nu vill dom ha 1500 kr för att det ska fortsätta fungera som ett "vanligt larm" skiter i deras app dock så måste man ha den för att sätta en ny kod..

Undra om dom kan reseta den om man rycker kopplingn till internet 😎 eller kan dom skicka något via gsm länken tro..
Så här går det att läsa hos Safeland (https://www.safe.land/se/hjalpcenter/connect/vanliga-fragor-verisure/):
Hur frikopplar jag mitt Verisure-larm?

[...]
Uppdatering 2024: Det finns kunder som meddelat att Verisure försöker ta betalt för att ge tillgång till appen och Mina Sidor. Kunder hävdar att det inte finns stöd i avtalet kring detta. Resultatet har blivit att de har fått tillgång till dessa tjänster när de informerat kundtjänst att inledande avtal och säljare tydligt berättade att systemet skulle fungera med app och SMS (mot betalning 50 kr för 50 SMS) även efter 5 år vid frikoppling av larmet.
 
R Rejäl skrev:
Köpte ett eget larm som har fungerat jättebra med GSM och Wifi..

[länk]
Bytte själv bort mitt Verisure till Ajax-system nyligen efter att ha haft Verisure i måååånga år.

Trött på deras fula prishöjningar och förra året betalade jag 399/mån efter att de för drygt ett år sedan vill höja från typ 500kr till närmre 650kr och jag blev lack och sa att då kunde de dra åt h****** !!!
Då gav de mig priset 399/mån under förra året.

Tänkte i slutet av förra året att de snart kommer höra av sig igen om en höjning till sina ordinarie 650kr så jag tog tjuren vid hornen och sa upp det med omedelbar verkan och skaffade Ajax med hjälp av ett kanonföretag i Malmö som även bedriver övervakning etc. så jag anslöt mig till deras tjänst åtminstone för ett år framöver till en kostnad av 150kr i månaden för jag tycker det är ganska bra och ha någon som säkrar upp om vi är bortresta och något skulle hända.
Kostnaden var bara 100/mån med wifi men jag vill gärna ha simkort också om fibern kapas utanpå huset så då blev det 150/mån.

https://www.secass.se/larmcentral/larmovervakning/

När jag rivit ner Verisures grejer och Ajax var monterat och i drift så hörde Verisures så kallade kundvårdsavdelning av sig och kämpade med operation övertalning för att få mig och stanna hos dem och erbjöd mig 2års avtal till 299/mån men ganska ointressant när de dröjer 2,5 vecka efter uppsägningen med att höra av sig och jag hade ju förvisso inte valt att stanna ändå.

Är SUPERNÖJD med den nya lösningen som Security Assistance hjälpte mig med. :)
 
  • Gilla
nerdybynature och 2 till
  • Laddar…
S Stabbsson skrev:
Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
Jag har hävdat att jag inte har råd med den ursprungliga avgiften. Jag har fått ner avgiften vid de två tillfällen jag prutat, först till 398/mån sek för två år sedan och förra året till 100sek/mån.
De gånger jag prutat med dom har dom varit väldigt måna om att avtalet inte sägs upp.
Säg upp avtalet och låt dom kontakta dig och sedan är det bara att köra på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.