Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
 
  • Haha
@ndreas
  • Laddar…
Satan va bra betalt de får! Du har ju betalt typ 42.000kr för att känna lite säkerhet, har du behövt dem till något? Annars är det rätt billigt efter att man säger upp avtalet 😆
 
T TypRätt skrev:
Satan va bra betalt de får! Du har ju betalt typ 42.000kr för att känna lite säkerhet, har du behövt dem till något? Annars är det rätt billigt efter att man säger upp avtalet 😆
Ja ibland hade man bara velat säga upp skiten rakt av, har ju inget utav värde så sätt i kåken men frugan och ungarna gillar tryggheten med skalskyddet o kameror
 
B
S Stabbsson skrev:
Ja ibland hade man bara velat säga upp skiten rakt av, har ju inget utav värde så sätt i kåken men frugan och ungarna gillar tryggheten med skalskyddet o kameror
Skalskyddet och kameror kan man sätta upp själv. Verisure äger Arlo och använder vad jag sett samma Arlo produkter som i handeln.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
S Stabbsson skrev:
Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
Sist jag prutade fick jag ner det till 399kr/mån. Men nu har det snart gått ett år så då kommer dom väll att försöka höja det för mig igen.
 
Z
S Stabbsson skrev:
Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
Jag betalar 99.- / månad för 5 dörrdeckare, 2 rörelsedeckare 1 brandvarnare, och 2 sirener och fria reservdelar om det skulle krångla, ( fick nyligen en ny centralenhet) men inga utryckningar vid inbrott, det får jag sköta själv med gyttorp :))
Det var ju Alert Alarm från början (2013) sedan köpte väl Verisure upp dom
har haft 99.- dom senaste 3-4 åren
 
S Stabbsson skrev:
Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
Det bästa för dig är att köpa loss det. Du har haft det i fem år så då får du köpa loss allt för 1 kr.

Sen kopplar du det till Safeland väktartjänst.

Du kommer spara ca 7000 kr per år jämfört med nu.

Googla lite så får du se.
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
S Stabbsson skrev:
Hej på er, har läst lite hur många här har fått ner månadskostnaden på Verisure. Betalar idag 697 kr i mån o har inte så mycket utrustning.

Hur tror ni man skall framföra sig bäst, och vilket pris tror ni man kan få ner det? Haft det sen 2019 o inte prutat en enda gång.
Jag ringde häromdagen och ville säga upp min tjänst. (414 kr/mån)
Samtalet kopplades vidare från ena till den andra, dvs Win-Back teamet.
Personen på Win-Back påpekade att han kunde sänka månadskostnaden och att han skulle bjuda på nya batterier, eftersom man noterat att det snart var dags att byta i mina övriga enheter.
Så nya månadskostnaden vart 289 kr/mån och 4 nya batterier (0 kr).

Stannar väl ett tag till.
Men det är väl mitt tips. Prova och 'säga upp det' och se hur lågt de är villiga att gå ned i pris.
 
Enklaste sättet att få ner det är att säga upp det. Sen får man göra om det varje år eftersom de har som standard att höja så där 10%.

Billigaste är att säga upp det och stå fast vid det.

Som många säger är det en falsk trygghet, det enda väktarna gör är att låsa dörren och tejpa fönstren vid inbrott. Tjuvarna är sedan länge borta. Själv kör jag Eufys produkter, tjänade in det under första året jag sparka ut Verisure.
 
  • Gilla
nerdybynature och 1 till
  • Laddar…
Sa upp mitt för något år sedan, betalade 8000/år ungefär.


Blev erbjuden 199kr/månad typ och att dem aldrig fick höja igen efter dem ringt mig flera gånger och försökt få mig att komma tillbaka :)
 
42 000 i kostnad på bara några år! Om du fick inbrott och blev bestulen på allt av värde, skulle det ändå vara en mindre ekonomisk förlust än vad Verisure redan har orsakat dig.
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
Har haft Verisure sedan 2012 (tre dörrsensorer, 5 fönstersensorer, två brandlarm, en manöverpanel, siren, två kameror och en huvudenhet). Några av dessa komponenter har jag fortfarande kvar. Minns inte om jag betalade för komponenterna då eller om dom gick på månadskostnad.

För tre år sedan byggde vi ut en ganska stor del av huset och kompletterade då med 6 dörr-/fönstersensorer, en kamera, ett brandlarm, ny huvudenhet, en till manöverpanel och en ny siren. Betalade ca 9 000 kr för den uppsättningen inkl installation.

Betalar idag 800 kr/mån. Frågade kundtjänsten om man kan få en mer specificerad faktura på vad komponenterna och tjänsterna kostar men "dom arbetar inte så" var svaret. Dom bad mig att gå in på Mina sidor och där kan jag se vilka tjänster jag betalar för. Där framgår det dock inte vad tjänsterna kostar eller om jag betalar för några komponenter. Där finns dessutom en mängd olika tjänster som Verisure själva lagt till, betalar jag för dom också med alla prisökningar?

Vill få en förståelse för vad jag betalar för men dom vill inte svara på det. Vet någon det?
 
G gbgustaf skrev:
42 000 i kostnad på bara några år! Om du fick inbrott och blev bestulen på allt av värde, skulle det ändå vara en mindre ekonomisk förlust än vad Verisure redan har orsakat dig.
Har ju iofs inte betalat 697 kr sen dag 1, utan det har ju varit deras prishöjningar tills nu
 
  • Gilla
Låsbytarn
  • Laddar…
Nissens
S Stabbsson skrev:
Ja ibland hade man bara velat säga upp skiten rakt av, har ju inget utav värde så sätt i kåken men frugan och ungarna gillar tryggheten med skalskyddet o kameror
Köp ett eget larm med samma skydd istället. Den investeringen får du snabbt tillbaka. 😊
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.