Min tvättmaskin från LG som jag köpte för 3 år sen är döende låter som lagret har gett up är det vär att reparera eller. Sen så tycker jag att det är konstigt att sådan tvättmaskin endast höll i 3år. Hade en gammal whirlpool som höll i nästan 13år. Är dagens tvättmaskiner sämre än innan?
 
Om det är en LG så har den väl 10 års garanti på "directDrive" motorn, har jag för mig. Jag tror att lagret är en del av motorn. Direct drive innebär ju att hela trumman är en del av motorn.
 
Tvättmaskiner är inte sämre idag. Men både nu, som då förekommer "måndagsexemplar".
 
H hempularen skrev:
Om det är en LG så har den väl 10 års garanti på "directDrive" motorn, har jag för mig. Jag tror att lagret är en del av motorn. Direct drive innebär ju att hela trumman är en del av motorn.
Såg det nyss faktiskt skall kolla upp det
 
H hempularen skrev:
Om det är en LG så har den väl 10 års garanti på "directDrive" motorn, har jag för mig. Jag tror att lagret är en del av motorn. Direct drive innebär ju att hela trumman är en del av motorn.
När trumman lät så kom det massa fläckar på kläderna svart fläck. Kan det va lagret eller något annat trumman låter när den centrifugerar
 
A
J Jayward skrev:
Min tvättmaskin från LG som jag köpte för 3 år sen är döende låter som lagret har gett up är det vär att reparera eller. Sen så tycker jag att det är konstigt att sådan tvättmaskin endast höll i 3år. Hade en gammal whirlpool som höll i nästan 13år. Är dagens tvättmaskiner sämre än innan?
jodå dagens maskiner är sämre än gårdagens så man kan ju fundera på hur morgondagens blir...
 
A
J Jayward skrev:
När trumman lät så kom det massa fläckar på kläderna svart fläck. Kan det va lagret eller något annat trumman låter när den centrifugerar
typiskt att lagerfettet går ut när lagren börjar glappa
Har du en otrolig tur kan LG ta detta som goodwill, men direktdriven har lika lite med trumlager att göra som remmen på en tvätt maskin
 
electroluxaren skrev:
typiskt att lagerfettet går ut när lagren börjar glappa
Har du en otrolig tur kan LG ta detta som goodwill, men direktdriven har lika lite med trumlager att göra som remmen på en tvätt maskin
Intressant, vi ska byta ut en maskin som svärtat ner tvätt då vet vi varför, bara av intresse om det skulle hända igen är det väldigt dyrt att byta ett lager, lika bra köpa ny då eller är det försvarbart kalla på mekanikern?
 
R Radhussemlan skrev:
Intressant, vi ska byta ut en maskin som svärtat ner tvätt då vet vi varför, bara av intresse om det skulle hända igen är det väldigt dyrt att byta ett lager, lika bra köpa ny då eller är det försvarbart kalla på mekanikern?
Slängde skiten köpte en bosch istället
 
  • Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Slängde skiten köpte en bosch istället
Det är en bosch 😪
 
R Radhussemlan skrev:
Det är en bosch 😪
He he ja la till försäkring också tror den låg på 200kr år och den förnyas varje år så ja klarar mig ett tag
 
  • Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
Vi köpte en ny LG för kanske 2 år sedan. Redan efter några månader började den låta fruktansvärt vid centrifugering. Reparatören konstaterade ett tydligen vanligt fel på LG:s maskiner nämligen att bultarna som håller några tunga vikter runt trumman har en tendens att lossna och då kommer inte en rep. att bli lyckad så den gick som skrot. Vi valde då att köpa en Bosch eftersom jag alltid ansett det vara ett kvalitetsmärke. Som tur var hade vi 2 års garanti på den ( som går ut i sommar ) för den började också låta fruktansvärt för några veckor sedan så förra veckan var en rep. här och bytte trumma och remskiva på den. 2 måndagsexemplar tydligen.
 
  • Gilla
Jayward och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.