Hejsan, har just installerat en Calima, på hemsidor mm så kan man läsa att det finns

"möjlighet att välja mellan 5 olika förprogrammerade modeller eller profiler beroende på vilket behov du har av fläkten"

"Via appen hittar du fler funktioner så som en smart kalenderfunktion, där du kan aktivera din Calima beroende på vilken dag det är. Eller boostläge, vädringsfunktion, konstant- flöde eller möjligheten att enkelt kunna använda fläkten som värmeförflyttare"

Men i PAX appen jag har så har jag begränsade möjligheter att ändra något, om ni tittar på bilderna så ser ni. Jag går in i "fukt" inställningarna.

Har jag nå del på den, finns det någon annan App? (jag har PAX Wireless App)
 
  • En skärmdump av en app för styrning av PAX fläkthastigheter, sensorer och automatisk vädring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärm av en digital hastighetsregulator som visar 2100 RPM med justerbart luftflöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av inställningsmeny för sensor med val för känslighetsnivåer: Ingen, Låg, Mellan, Hög.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser samma ut för mig, kändes som appen var betydligt mer begränsad än vad hemsidan utlovade
 
Har just fått svar från supporten. Man ska svara NEJ på alla frågor när man installerar Calima fläkten då låser man upp mer skrev dom.


J jansson3 skrev:
ser samma ut för mig, kändes som appen var betydligt mer begränsad än vad hemsidan utlovade
 
Så här skrev supporten. Ska prova efter jobbet

Hej!

Den texten är lite missvisande, det finns inte 5 olika förinställda profiler att välja bland utan det går att få 5 olika profiler beroende på hur man ställer in inställningarna.

När du installerade appen fick du några frågor, om du svarade Ja på någon av dem stängs olika funktioner/val av.
Så ta "återställ produkt" och lägg till den på nytt och svara Nej på alla frågor så får du upp alla val som finns i appen.
 
Problemet löst

Var bara installera om den i appen.
Svara nej på alla frågor i appen under installation så får man fram alla inställningar
 
  • Gilla
Jårran och 1 till
  • Laddar…
Tar upp en gammal tråd.

Jag funderar på att köpa en Calima men har lite frågor om styrningen.
Kan man koppla från alla automatiska funktioner (fukt, ljus, automatisk vädring) och bara styra fläkten manuelt. Exv. efter man duschat, gå in i appen och slår på fläkten i 30 minuter. Eller måste man använda automatiken?
 
Düsseldorff
dandel0512 dandel0512 skrev:
Tar upp en gammal tråd.

Jag funderar på att köpa en Calima men har lite frågor om styrningen.
Kan man koppla från alla automatiska funktioner (fukt, ljus, automatisk vädring) och bara styra fläkten manuelt. Exv. efter man duschat, gå in i appen och slår på fläkten i 30 minuter. Eller måste man använda automatiken?
Det går fint att stänga av de automatiska funktionerna om man vill. Man kan ställa in att den ska köra snabbare enligt timer i appen. Fläkten kör dock bluetooth så det går inte direkt blixtsnabbt att ansluta via appen.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det går fint att stänga av de automatiska funktionerna om man vill. Man kan ställa in att den ska köra snabbare enligt timer i appen. Fläkten kör dock bluetooth så det går inte direkt blixtsnabbt att ansluta via appen.
Jag förstår!
Har du någon uppfattning om hur lång tid detta tar? Måste man gå in på inställningar--> Bluetooth i mobilen varje gång eller kan man öppna PAX-appen direkt så parkopplar den om man är tillräckligt nära?
 
Düsseldorff
dandel0512 dandel0512 skrev:
Jag förstår!
Har du någon uppfattning om hur lång tid detta tar? Måste man gå in på inställningar--> Bluetooth i mobilen varje gång eller kan man öppna PAX-appen direkt så parkopplar den om man är tillräckligt nära?
Det är bara att öppna appen med bluetooth påslaget så hittar den närliggande fläktar på kanske 5-10 sekunder. Sen klickar man på önskad fläkt så tar det några sekunder till att ansluta.
 
dandel0512 dandel0512 skrev:
Tar upp en gammal tråd.

Jag funderar på att köpa en Calima men har lite frågor om styrningen.
Kan man koppla från alla automatiska funktioner (fukt, ljus, automatisk vädring) och bara styra fläkten manuelt. Exv. efter man duschat, gå in i appen och slår på fläkten i 30 minuter. Eller måste man använda automatiken?
Vill du bara styra manuellt kan man ansluta via relä med timer som styrs av strömbrytare med impulsfjäder, så man inte tvunget måste fippla fram telefonen när man kommer ut ur duschen. Vill man ha möjlighet att styra via telefonen också kan man köpa ett relä som har uppkopplingen via bluetooth, typ Plejd eller liknande. Finns dock fler fläktar som är billigare än calima som funkar om man gör så.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.