Har tänkt att lägga nytt golv och måla väggarna i sovrummet. Men hur ska jag lösa för att få det snyggt här? Rören går ner i rummet nedanför (köket.) Någon form av socklar, bygga runt med golvlist? Eller dra nya rör?

Sista bilden är tagen i köket.
 
  • Måttstock på golv vid vägg, vita rör och radiator, beiget golv, måleriarbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad rörledning vid vägg, tumstock står lutad mot vägg mäter avstånd till golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätmeterstav står vertikalt vid hörn där golv möter vägg och list, kablar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gardin med rynkband, samlad, gardinstång, mönstrad tapet, rör, vitmålat trätak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Düsseldorff
Kommer det nya golvet bygga mer än nuvarande på höjden?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Kommer det nya golvet bygga mer än nuvarande på höjden?
Kommer nog lägga ett underlag på befintlig golv och sedan lägga på 2,5 - 3mm kanske.
 
Düsseldorff
Bimboankan Bimboankan skrev:
Kommer nog lägga ett underlag på befintlig golv och sedan lägga på 2,5 - 3mm kanske.
Då blir det ju jävligt tight mot rören. Kommer vara svårt att få snyggt.
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
H
Bimboankan Bimboankan skrev:
Har tänkt att lägga nytt golv och måla väggarna i sovrummet. Men hur ska jag lösa för att få det snyggt här? Rören går ner i rummet nedanför (köket.) Någon form av socklar, bygga runt med golvlist? Eller dra nya rör?

Sista bilden är tagen i köket.
Hur ser det ut under mattan, går det att karva ut en yta så att mattan får plats under rören? Kan man bygga en liten låda runt rören mot väggen? Någon form av Gummistos?
Eller som Birgit skrev täckbrickor vilket är det lättaste.
 
Kanske skulle kunna bygga någon form av element skydd istället.
 
Düsseldorff
H HEM2121 skrev:
Hur ser det ut under mattan, går det att karva ut en yta så att mattan får plats under rören? Kan man bygga en liten låda runt rören mot väggen? Någon form av Gummistos?
Eller som Birgit skrev täckbrickor vilket är det lättaste.
Får inte plats några brickor där.
 
Düsseldorff
Bimboankan Bimboankan skrev:
Kanske skulle kunna bygga någon form av element skydd istället.
Ta bort nuvarande golv så vinner du lite höjd.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Jag hade dragit nya rör till radiatorerna,, tror det både blir snyggare och snabbare än att försöka trolla till någon annan lösning.
 
Hur gäller det med försäkringar och sånt? Kan jag själv ev dra nya rör? Eller måste en fackman göra det?
 
Bimboankan Bimboankan skrev:
Hur gäller det med försäkringar och sånt? Kan jag själv ev dra nya rör? Eller måste en fackman göra det?
Vvs har inga behörighetskrav så det är bara att köra på, är man normal händig så klarar man det.
Som novis tycker jag hårda kopparrör är lättare att få rakt och snyggt med än mjuka dito.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.