Hej, jag har tagit bort ett par innerväggar och har nu ett tak som har rejäla "spår" av väggreglarna. Hur får jag bort dessa på bästa sätt? Det ser ut att vara betongtak och spåren är ca 1 cm djupa.

Tar tacksamt emot alla tips!

Mvh Nicole
 
  • Skadad innertakshörn med sprickor och flagande målfärg som behöver reparation och ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med mögel och avlagringar vid hörnet, oskyddad elinstallation synlig. Behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Du får knacka ned kanterna som är för höga gentemot omgivande yta, sedan fyller du i glipan med gipsbruk som du sedan slipar och målar..
Man behöver måla om hela taket om man vill få det snyggt…
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du får knacka ned kanterna som är för höga gentemot omgivande yta, sedan fyller du i glipan med gipsbruk som du sedan slipar och målar..
Man behöver måla om hela taket om man vill få det snyggt…
Okej, stort tack! Då vet jag. Tack för hjälpen!
 
R Rejäl skrev:
Du får knacka ned kanterna som är för höga gentemot omgivande yta, sedan fyller du i glipan med gipsbruk som du sedan slipar och målar..
Man behöver måla om hela taket om man vill få det snyggt…
En fråga till bara...behöver jag ha någon slags "remsa" i gipsbruket, som gör att det inte spricker?
 
R
N Nicole skrev:
En fråga till bara...behöver jag ha någon slags "remsa" i gipsbruket, som gör att det inte spricker?
Nej det gör ingen nytta då det är betong..
Är det tex. gipsskivor så hade det varit lämpligt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.