Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Någon annan som har samma problem?
 
J JohannaAC skrev:
Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Någon annan som har samma problem?
Ta bort luddfiltret & dammsug bakom det i maskinen, försök titta ned i "hålet" det bör finnas en liten plupp någonstans under filtret, den pluppen känner av fuktigheten i kläderna.

Men är den pluppen/givaren helt full med damm så luras maskinen till att tro att kläderna är torra, & stänger då av sig själv.
Så rengöring hjälper troligtvis.

https://www.bosch-home.se/service/om-du-behover-hjalp/support-torktumlare

MvH Jawen
 
A
J jawen skrev:
Ta bort luddfiltret & dammsug bakom det i maskinen, försök titta ned i "hålet" det bör finnas en liten plupp någonstans under filtret, den pluppen känner av fuktigheten i kläderna.

Men är den pluppen/givaren helt full med damm så luras maskinen till att tro att kläderna är torra, & stänger då av sig själv.
Så rengöring hjälper troligtvis.

[länk]

MvH Jawen
J JohannaAC skrev:
Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Någon annan som har samma problem?
kolla pumpen på baksidan att den fungerar
 
Vad kostar service av torktumlare vet du det?
 
A
J JohannaAC skrev:
Vad kostar service av torktumlare vet du det?
Beror på närheten till fjollträsk.
 
electroluxaren skrev:
kolla pumpen på baksidan att den fungerar
Finns det ett enkelt test för att se om pumpen fungerar? Ska den gå hela tiden eller bara vid behov?
 
A
G Gurra_Science skrev:
Finns det ett enkelt test för att se om pumpen fungerar? Ska den gå hela tiden eller bara vid behov?
vid behov enligt styrning från elektroniken
 
  • Gilla
Gurra_Science
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.