Jag tänkte göra 2 flugor på smällen, och köpa en luftavfuktare. Dels behöver jag en till de 2 rummen som är fuktskadade efter tidigare renovering (Se Projekt: Gamingrum i projekt-forumet) och sen ville frugan ha en i tvättstugan. Budget ligger på ca. 2.500:-, men det betyder inte att jag inte kan köpa en billigare. Så länge den klarar 20-25 m2 och håller några år, så spelar fabrikat och pris ingen roll.

Hit me, vilka använder ni som ni är NÖJDA med och vilka ska jag passa mig för, som ni är MISSNÖJDA med?
 
Kan inte säga modell, men titta på ljudnivån.

Vi hade en Woods i gamla huset i tvättstugan. Den höll hela källaren i bra skick och torkade dessutom tvätten på nolltid. Men hade det inte varit så att det var långt bort i huset och med bra bjälklag hade ljudet stört oss. Som det var där kunde man en våning upp precis ana att den var igång om man hade det helt tyst i övrigt och det var mitt i natten och man lyssnade efter den.
 
  • Gilla
JonazThern
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Kan inte säga modell, men titta på ljudnivån.

Vi hade en Woods i gamla huset i tvättstugan. Den höll hela källaren i bra skick och torkade dessutom tvätten på nolltid. Men hade det inte varit så att det var långt bort i huset och med bra bjälklag hade ljudet stört oss. Som det var där kunde man en våning upp precis ana att den var igång om man hade det helt tyst i övrigt och det var mitt i natten och man lyssnade efter den.
Jag kikar faktiskt på Woods M10G, den ska ha ljudnivå på 42dB.
 
Unikt namn
Jag har hunnit prova Julas eget märke och Woods.
Jula-maskinen överlevde knappt garantitiden på 1år, medan Woods bara tuffar på.
Har just nu MDK21 i tvättstugan och SW22 i garaget.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A
J JonazThern skrev:
Jag tänkte göra 2 flugor på smällen, och köpa en luftavfuktare. Dels behöver jag en till de 2 rummen som är fuktskadade efter tidigare renovering (Se Projekt: Gamingrum i projekt-forumet) och sen ville frugan ha en i tvättstugan. Budget ligger på ca. 2.500:-, men det betyder inte att jag inte kan köpa en billigare. Så länge den klarar 20-25 m2 och håller några år, så spelar fabrikat och pris ingen roll.

Hit me, vilka använder ni som ni är NÖJDA med och vilka ska jag passa mig för, som ni är MISSNÖJDA med?
det är bara WOODs svensktillverkade som gör jobbet och du blir nöjd med
 
  • Gilla
Knorren
  • Laddar…
A
J JonazThern skrev:
Jag kikar faktiskt på Woods M10G, den ska ha ljudnivå på 42dB.
dessa är kinesiska och enligt kunderna fungerar utomordentligt dåligt
ljudnivån är 0dBA när den är avstängd och du märker ingen skillnad
 
Nu hängde jag inte med. I ena inlägget är Woods det enda som är bra, och i det andra är de kassa :p
 
A
J JonazThern skrev:
Nu hängde jag inte med. I ena inlägget är Woods det enda som är bra, och i det andra är de kassa :p
Nej de som tillverkas i Sverige är outstanding men lågprissortimentet från PRC är undermåliga och passar på ÅVC bäst!
 
Har en Woods Mrd20. Kanonbra maskin. Vi har källare som det blir hög luftfuktighet på sommaren. Ställer vi avfuktaren på 55% luftfuktighet så blir det mycket trevligare klimat där nere.

Hade en MRD10 och den torkade ju tvätten bra men hade inte någon funktion för luftfuktighet så vi köpte en Mrd20 istället.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Har köpt NetonNets eget Andersson märke 2ggr... så länge de håller tyckte jag att de var bra ... men de slutar avfukta efter ca 1år ... så nästa (då jag får råd) blir en Woods Mrd20 även om den är nästan dubbel så dyr som Andersson varianten.
 
Jag hade en Wood’s MDK11 ett kort tag.
I manualen står det att när inställt fuktvärde nås så stänger den av och startar upp fläkten efter en timme och startar avfuktning igen om det behövs.
Det gjorde den inte för mig, den bara stängde av och vaknade aldrig, efter kontakt med Woods så var svaret "det står fel i manualen".
Det kan ju vara så att dom åtgärdat vad jag såg som ett uppenbart fel på MDK11 nu några år senare.

Efter lite diskussion så bjöd dom på en MDK21 istället som fungerat felfritt sen dess.
Fyra år i fuktig källartvättstuga, så rätt tungt jobb.

Har även en DS28 som gick 6 år daglig drift och senaste fyra åren vid behov i källaren.

Såå.. Woods är min rekommendation.
 
electroluxaren skrev:
Nej de som tillverkas i Sverige är outstanding men lågprissortimentet från PRC är undermåliga och passar på ÅVC bäst!
Ah, men då är jag med. Sneglar lite på en MRD20, är den svensktillverkad?
 
A
J JonazThern skrev:
Ah, men då är jag med. Sneglar lite på en MRD20, är den svensktillverkad?
nää
 
electroluxaren skrev:
nää
Hur vet jag detta? Enligt deras sida tillverkas allt i Alingsås. Hade jag inte varit skallig, så hade jag blivit gråhårig av att välja rätt avfuktare..
 
  • Haha
Chiippe
  • Laddar…
J JonazThern skrev:
Hur vet jag detta? Enligt deras sida tillverkas allt i Alingsås. Hade jag inte varit skallig, så hade jag blivit gråhårig av att välja rätt avfuktare..
Köp en Woods. Alla täcker ert behov. En dyrare och större torkar upp lite snabbare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.