Jag och sambon ska till att bygga efter årsskiftet och alla detaljer är i stort sett klara. Har dock en fundering där jag önskar att andra husbyggare/husägare vill yttra sig. Har i köket tänkt att ha två diskhoar (som de flesta). Har då en tanke att ha en kran till varje ho, en med "vanlig" och en med en utdragbar "dusch". Någon som gjort på detta sätt?? Är det praktiskt??? Rekomenderar någon att göra så eller är det bara en onödig kostnad??

Tacksam för synpunkter!!!:)
 
Jag har just skrivit exakt samma fundering som den här (om jag tolkar dig rätt).
Kanske blir du klar med ombyggnationen före mig - isf är jag jättetacksam för synpunkter
 
Är det inte billigare att ha en blandare med dusch än
2 olika.
Klart det ser kanske kul ut ;).

Mvh Putte
 
Vi har iofs två olika kranar, en med dusch och en vanlig, men vi har dem på två olika platser. En, utan dusch, sitter vid den vanliga diskbänken och den andra vid lilla hon i köksön.

Att ha två olika kranar/blandare vid samma diskho kommer nog se lustigt ut och också vara en onödig kostnad. I tvättstugan har vi en blandare som ser ut som en vanlig men har en handdusch som går att dra ut, kan detta vara en lösning istället?
 
Orsaken till att vi kanske skulle ha två kranar var att vi fyndat diskbänken på Blocket - inklusive en dyr kran. Samtidigt har jag (efter att min sambo funderat högt) haft med alternativet med dusch i planeringen. Men att ha TVÅ är kanske lite mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.