Hej alla,

Någon som vet var man kan köpa björk eller ek plankor till enkla snickerier i Stockholms område ? De som jag hittat är för långt borta eller levererar bara till grossister.
 
Jag vet inte om Bauhaus har kvar de okantade ekbrädorna man sålde för styckpris förra sommaren men det kan vara ett ställe att kolla på.
 
Du kan köpa det mesta hos Calexico wood som privatperson. Beställ på nätet och hämta själv hos Fredrikssons i Länna. Inte alls lika bra priser som du kan få om du är företag, men om du inte ska ha några stora mängder kan det vara värt. Jag köpte furu nyligen och fick riktigt bra virke och trevligt bemötande.

https://calexicowood.se/bjorksagad

Ek (och annat typiskt båtbyggarvirke) köper jag själv från Abrahamssons på Orust. Ingen webshop eller prislista på nätet, men ringer man och berättar vad man vill ha, så får man snabbt bild och pris. De är uppe i Stockholm rätt ofta med sin leveransbil och de brukar ta 500-1000 kronor för ett extra stopp när de ändå är här uppe. Deras ekpriser är väldigt mycket bättre än t ex Calexico, så om du ska ha några plankor blir det snabbt villigare än hos alla andra jag har hittat.
 
  • Gilla
ivp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.