Hej, Har gett mig på att reparera en gammal rivning av vägg som var täckt med en träskiva och undrar på vilket sätt som är bäst att fylla det hål som är i lagret? Cirka 15 mm djupt. Tanken är att bredspackla och/eller rullspackla båda väggarna som är i rummen för att att få en gämn övergång. Mellan de olika rummen efter att hålet är fyllt.
 
  • Ett rum med delvis sliten vägg, fönster, radiator, städutrustning och en utsikt över stadslandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla, skadade fogar mellan vita väggelement, tecken på slitage och nödvändigt underhållsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
C CaNo22 skrev:
Hej, Har gett mig på att reparera en gammal rivning av vägg som var täckt med en träskiva och undrar på vilket sätt som är bäst att fylla det hål som är i lagret? Cirka 15 mm djupt. Tanken är att bredspackla och/eller rullspackla båda väggarna som är i rummen för att att få en gämn övergång. Mellan de olika rummen efter att hålet är fyllt.
Du får knacka till kanterna så att ingett sticker ut utanför befintlig yta samt det lösa, sedan kan du fylla håligheten med tex. Gipsbruk som grovutfyllnad innan spacklingen..
 
  • Gilla
CaNo22
  • Laddar…
D
Lättbetonghus?

Gipsbruk.
 
  • Gilla
CaNo22
  • Laddar…
D datja skrev:
Lättbetonghus?

Gipsbruk.
H
Peter2400 Peter2400 skrev:
Håller med Rejäl,

Jag använder WallFiller till all spackling, djupa hål, skarv och bredspackling.
[länk]
Perfekt, stort tack för era snabba svar. Har kontrollerat att det är lätt betong och kommer att knacka bort och göra rent skadan innan jag börjar fylla med wallfiller. :-D
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.