Jag behöver lossa och sen montera om en list som är fäst med vad som ser ut att vara byggplåtskruv med sexkantshuvud.

Alla mina existerande hylsor och nycklar går bet. Testar jag med 7 mm är det för stort, med 6 mm går den inte på. Jag har lyckats lossa en skruv med skiftnyckel, men det är inte en hållbar lösning då det är för många skruvar.

När jag mäter verkar huvudet vara ca 6,5 mm, vilken hylsa ska jag använda? Jag har sökt runt men jag hittar inget som verkar stämma.
 
Testa med en 7mm hylsa och så lägger du en tunn tygbit över skallen, om det inte sitter benhårt så ska det funka fint.
 
Har du provat med 1/4"? Sån hylsa är enkel att hitta, kan ju vara så att det är tummått på skallen.
 
  • Gilla
Rickard. och 2 till
  • Laddar…
1/4” är 6.35mm så det känns inte helt orimligt att det skulle kunna vara vad du är ute efter
 

Bästa svaret

Totte_S
En vanlig bitshållare funkar fint… Hylsbitsadapter, sexkantig fäste, för borrskruvdragare, isolerad vit bakgrund, metall och svart plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
sitter de inte alltför hårt borde det funka med en bitshållare oxså
 
Tack för alla tips. Fungerade utmärkt med en bitshållare, att jag inte tänkte på det.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.