Jag ska byta ut min gamla luft-luft värmepump och står nu i valet mellan Panasonic HZ25XKE och Toshiba Daisekai 9.5 / 25. Vilken är bäst? Jag har en enplansvilla på 110 kvm med direktverkande el och FTX ventilation i södra Sverige. Byggd 1974.
 
Jag själv har en Thoshiba haori. Lätt snyggaste pumpen samt går mycket bra!
Enkla inställningar.
 
Toshiba är nog snäppet bättre än Panasonic och båda är kvalitetsfabrikat. Toshiba kan dock ligga väldigt högt i pris.
 
J Josth skrev:
Toshiba är nog snäppet bättre än Panasonic och båda är kvalitetsfabrikat. Toshiba kan dock ligga väldigt högt i pris.
Det skiljer 2000 kronor. Men då kräver Panasonic en service efter 3 år för att deras garanti på 5 år ska gälla.
 
K Krönlein skrev:
Jag ska byta ut min gamla luft-luft värmepump och står nu i valet mellan Panasonic HZ25XKE och Toshiba Daisekai 9.5 / 25. Vilken är bäst? Jag har en enplansvilla på 110 kvm med direktverkande el och FTX ventilation i södra Sverige. Byggd 1974.
Jag har en likadan panasonic, jättenöjd, den drar ju knappt något. Sänkte vår förbrukning från 18 000kwh till cirka 10 000kwh. Hade antagligen varit lika nöjd med toshiban! Tror panasonicpumpen finns i snyggarr utföranden nu också? Behöver ju inte längre vara en stor kissvit plastkloss man sätter på väggen, så välj en snygg pump från en känd tillverkare som panasonic, mitsubishi, daikin, toshiba etc.
 
Varför inte snegla på Dalkin? Mitshbishi?
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Varför inte snegla på Dalkin? Mitshbishi?
Leverantören säljer Panasonic och Toshiba. Dessutom har de fått bra betyg i tester, t.ex. Folksam.
 
  • Gilla
lsoderlund
  • Laddar…
Då är valet ett annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.