Hej,

Skrapade och rasslade om bromsarna konstant. Tänkte det var smuts nånstans så jag bromsade hårt några gånger. Försvann inte, körde sakta och drog i handbromsen försiktigt några gånger. Då poppade fjädern och knappen på handbromsens spak ut. Oljudet försvann nästan helt därefter, när man är i farten, men nu funkar inte handbromsen. Skrapande ljud ibland, i samband med inbromsning samtidigt som man svänger la jag märke till.

Ska in på verkstad med bilen men vad tror ni problemet är här?
 
G
Lite tunn beskrivning, bilmodell?
 
G OMathson skrev:
Lite tunn beskrivning, bilmodell?
Seat Leon 2015 års modell.
 
Löste problemet. Fjädern inuti handbromsen hade åkt ur sin plats för att plastbiten som höll den plats gått sönder. Så pinnen inuti handbromsen var nedtryckt då den inte drogs ut av fjädern, motsvarar samma sak som att hålla in knappen på handbromsen. La fjädern på denna pinne, sen en hålring på pinnen, som jag tryckte ner fjädern med, limmade sen och monterade knoppen. Det gör att pinnen går ut, går då att dra bromsen, löser bromsen genom att pressa knappen som vanligt. Funkar som vanligt nu. Väldigt svårt att förklara utan bilder men men 🙃
 
Bra jobbat men trist att man ska behöva pillra med dylika hacks på en bil som bara är 8 år gammal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.