Hej!
Har någon liknande erfarenheter? Jag har efter många kök aldrig varit med om något liknande.
Efter 2 år började både stommar, luckor och i badrum fanerade kommoder att svälla upp av fukt. Förutom det så lossnar infästningar för skåpluckor. Infästningsr för hörnskåpskaruseller ger med sig efter kanske 100 "snurrningar".
Ballingslöv tycker inte att det är produktfel.
 
Jag har inte något specifikt att säga om just Ballingslöv. Men jag har länge tyckt att MDF och i viss mån spånskiva är olämpliga material till kök och badrum. Luckor i MDF brukar ofta svälla upp och bli fula efter några år. Jag vet inte om det är skötsel eller kvalitet som är största problemet. Men jag känner mig väldigt färdig med MDF-luckor.
 
  • Gilla
mvh och 2 till
  • Laddar…
Mitt Ballingslövskök är från 2004-5 eller så och det är fortfarande i utsökt skick. All faner sitter kvar även där det blir blött då och då. Luckorna är i massiv björn men skåp och hyllor är fanerade.

En lucka har vi haft sönder, då skickade Ballingslöv en ny gratis. Det var väl 10 år efter inköp ungefär.

.....så jag är väl en rätt nöjd kund. Men kvaliteten kan ju ha försämrats på senare tid.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Mitt Ballingslövskök är från 2004-5 eller så och det är fortfarande i utsökt skick. All faner sitter kvar även där det blir blött då och då. Luckorna är i massiv björn men skåp och hyllor är fanerade.

En lucka har vi haft sönder, då skickade Ballingslöv en ny gratis. Det var väl 10 år efter inköp ungefär.

.....så jag är väl en rätt nöjd kund. Men kvaliteten kan ju ha försämrats på senare tid.
Grattis! Jag har hjälpt mina döttrar med att installera IKEAs kök. Inga problem
 
Inget större fel på Ikea. Har det både i garaget (för förvaring under bänk + överskåp) och i tvättstugan. Dock är ju utbudet rätt begränsat och underskåpen där toppen är ersatt med en plåtbit är ärligt talat rätt flimsiga. I garaget gjorde jag egna toppskivor istället för plåten.

Största fördelen med ikea måste vara priset samt tillgängligheten. Ingen leveranstid, bara att hämta på lagret.
 
R
Ballingslöv gör väl bra kök men i badrum krävs fuktsäkrade stommar och luckor där vet jag inte hur bra dom är..
Typ Svedbergs har haft fuktsäkrade kommoder sedan länge har monterat dessa i över 20år och aldrig haft en reklamation..
 
R Rejäl skrev:
Ballingslöv gör väl bra kök men i badrum krävs fuktsäkrade stommar och luckor där vet jag inte hur bra dom är..
Typ Svedbergs har haft fuktsäkrade kommoder sedan länge har monterat dessa i över 20år och aldrig haft en reklamation..
Det kan jag inte skriva på. Jag har just slängt ut min Swedbergkommod från badrummet då den har svällt och missfärgad sig vid överkanten av sidostyckena. Monterad 2013 eller så. Sidostyckena var inte förseglade på överkanten så vattnet har från tvättstället har kunnat rinna in.
Nu köpte jag INR och försäljaren visade mig att skivorna var förseglade även på den osynliga översidan.
Alldrig mer Swedberg!
Och reklamation: skulle vi ha reklamerat detta efter 5-8 år? Helt meningslöst.
 
R
T Thomas_Blekinge skrev:
Det kan jag inte skriva på. Jag har just slängt ut min Swedbergkommod från badrummet då den har svällt och missfärgad sig vid överkanten av sidostyckena. Monterad 2013 eller så. Sidostyckena var inte förseglade på överkanten så vattnet har från tvättstället har kunnat rinna in.
Nu köpte jag INR och försäljaren visade mig att skivorna var förseglade även på den osynliga översidan.
Alldrig mer Swedberg!
Och reklamation: skulle vi ha reklamerat detta efter 5-8 år? Helt meningslöst.
Ok, där ser man.. har monterat dessa i över 40st badrum och aldrig fått en reklamation…
 
Hej
Har ett nonamekök och ett Svedbergskommod på toan.
MDF är skit, men nu har jag nött på allt i 31 år, så jag ska kanske inte klaga.....
Men.... när jag kommer renovera allt så är inte MDF ett alternativ......
Allt som inte är genuint är skit i mina ögon.
/W
 
  • Gilla
nisse63
  • Laddar…
R
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hej
Har ett nonamekök och ett Svedbergskommod på toan.
MDF är skit, men nu har jag nött på allt i 31 år, så jag ska kanske inte klaga.....
Men.... när jag kommer renovera allt så är inte MDF ett alternativ......
Allt som inte är genuint är skit i mina ögon.
/W
Har du MDF i badrumskommod?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har du MDF i badrumskommod?
Ja, eller något annat....
Men köket är faktiskt mer utsatt än duschrummet.
Köket är inte vackert tyvärr.
/W
 
R
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Ja, eller något annat....
Men köket är faktiskt mer utsatt än duschrummet.
Köket är inte vackert tyvärr.
/W
För dom jag har och har monterat i jobbet har grönspånskiva...
 
Redigerat:
R Rejäl skrev:
För dom jag har och har monterat i jobbet har grönsppnskiva..
Vad är det?
/W
 
MathiasS MathiasS skrev:
Mitt Ballingslövskök är från 2004-5 eller så och det är fortfarande i utsökt skick. All faner sitter kvar även där det blir blött då och då. Luckorna är i massiv björn men skåp och hyllor är fanerade.

En lucka har vi haft sönder, då skickade Ballingslöv en ny gratis. Det var väl 10 år efter inköp ungefär.

.....så jag är väl en rätt nöjd kund. Men kvaliteten kan ju ha försämrats på senare tid.
Luckor i massiv björn? Inte illa.
 
  • Gilla
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
R
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Vad är det?
/W
Felstavning😇 grönspånskiva, en impregnerad spånskiva i stommarna…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.