Hej jag hoppas det är ok med detta inlägget. Behöver verkligen , verkligen 🙏hjälp. Jag bor tillsammans med mina barn och har gjort det på samma adress sen 23 år tillbaka , och kan säga att underhåll knappt finns på kartan . ( privat) värd) Har upptäckt fläckar på tak , på väggar bla. Jag har misstänkt länge att det är fukt och mögel och vattenskadat men min privata värd har slätat över det med att nä det fixas med lite puts och sen kan vi se om bla fönster där rinner in vatten läcker igenom, andra fläckar har han bara avfärdat. Det är först nu när jag kontaktade hyresgästföreningen som dom väldigt gärna vill putsa över väggar och komma in i min lägenhet (verkligen desperata, säkert 15 mejl bara idag, trots att jag sagt att jag först kan nästa fre! , jag misstänker fallet är att dom vet hur illa det är på riktigt) ! Ägarna som har en mur och bygg firma borde veta sin grej( men vem vill lägga ner pengar på detta, ingen . Laddar upp foton och videor så tar jag tacksamt emot tips och råd. Har även varit jättesjuk i flera år , även mina barn) och nu när jag läser om vilka effekter fukt skador och mögel kan ha på en så har jag i princip allt. Vissa videos kanske är lite mörka, men alla stora fläckar ni ser på bilderna syns bäst med blixt Tacksam för svar kram Linda
 
Redigerat:
L Lolli76 skrev:
Hej har bott på samma adress i 23 år och kan säga att underhåll knappt finns på kartan . Har upptäckt fläckar på tak , på väggar bla. Jag har misstänkt länge att det är fukt och mögel och vattenskadat men min privata värd har slätat över det med att nä det fixas med lite puts och sen kan vi se om bla fönster där rinner in vatten läcker igenom, andra fläckar har han bara avfärdat. Det är först nu när jag kontaktade hyresgästföreningen som dom väldigt gärna vill putsa över väggar , jag misstänker fallet är att diom vet hur illa det är på riktigt. Laddar upp foton och videor så tar jag tacksamt emot tips och råd. Har även varit jättesjuk i flera år och nu när jag läser om vilka effekter fukt skador och mögel kan ha på en så har jag i princip allt. Tacksam för svar kram Linda
Hej Lolli

Fuktproblem kommer ALLTID från att luftcirkulationen är bristfällig.
Hur är din ventilation i lägenheten ?, upplever du den som okey?

Man kan ofta känna det lättare om man varit utomhus mer än 30 min, & sedan går in i lägenheten & fokuserar just på hur luften uppfattas.

Fläckar på väggar/tak är aldrig en bra symtom, utan tyder på att någonting är allvarligt fel.
Väggfläckar tyder på att något tillsätter fukt i väggen som inte kan transporteras bort med ventilation.

Hur bor du ?, är det ett gammalt hus ?, bor du på bottenvåningen ?

MvH Jawen
 
J jawen skrev:
Hej Lolli

Fuktproblem kommer ALLTID från att luftcirkulationen är bristfällig.
Hur är din ventilation i lägenheten ?, upplever du den som okey?

Man kan ofta känna det lättare om man varit utomhus mer än 30 min, & sedan går in i lägenheten & fokuserar just på hur luften uppfattas.

Fläckar på väggar/tak är aldrig en bra symtom, utan tyder på att någonting är allvarligt fel.
Väggfläckar tyder på att något tillsätter fukt i väggen som inte kan transporteras bort med ventilation.

Hur bor du ?, är det ett gammalt hus ?, bor du på bottenvåningen ?

MvH Jawen
Hej och tack för svar! Nä jag bor högst upp i en gammal vinds våning. Och huset är ett rött gammalt tegel hus.! Ja jag märker att jag harklar mig väldigt mycket hosta sen nyser jag dagligen och då ärr det kanske 15 nysningar / gång och får svårt att andas, så måste sitta vid öppet fönster/ haft flera lunginflammationer. Jag har varit sjuk i flera år och jag tror och känner i min mage att fukt och mögel är anledningen.jag skrev faktiskt till min läkare för några veckor sen att jag behöver en inhalator . Han ägaren av huset kollade på fläckarna blå väggen sen sa han att jag måste tvätta den, och det gjorde jag men det kom tillbaka igen. Jag Vet att dom blivit nervösa nu när jag ska skriva brist lista till hyresgästföreningen. Med vänlig hälsning Linda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.