Är det någon här som har använt Futechs mätverktyg, t.ex. deras linjelasrar?

Inför en större ombyggnad hemma har jag börjat fundera på att köpa en 360-linjelaser, närmare bestämt en med 3 linjer (3 x 360). En hantverkare visade mig nyligen sin Futech och märket är helt nytt för mig. Lite googling visade att det var ett belgiskt märke och att det säljs av Bygg Hemma här i Svedala.

De har lite olika modeller, t.ex. denna https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...ech-gron-mc3d-pro-kompakt-med-vaska/p-1595390

Nu till frågan, är det någon här som har erfarenhet av märket? Jag gillar att det t.ex. inte är baserat på skruvdragarbatterier, så jag slipper vara låst till samma märke som mina batterier. Det verkar också vara ett par tusen billigare än motsvarande modeller från Bosch/Milwaukee/Devalt etc. Men samtidigt ser jag att ”Futech” loggan bara sitter på ett klistermärke så jag är lite rädd att det egentligen bara är en rebrandad no name produkt från någon okänd fabrik i Kina.
 
K Kane skrev:
2 "problem"; säljaren och no-name produkt. Skulle hellre köpt en Bosch röd korslaser billigare, [länk]
Mm, det är väl ungefär så jag tänker också. Pratade dock med en annan hanteverkare på den firman i morse (de gör ett badrum här nu) och han hade en annan Futech och var väldigt nöjd med den. Den som visades av den andra gubben hade de kört professionellt med i flera år. Så jag är inte helt beredd att döma ut märket än, men det är djäkligt svårt att hitta Youtube-reviews och liknande. Vilket nästan kan vara positivt iofs, många av de riktiga budgetlasrarna har ju sponsrat en massa influencers så de hittar man mycket på. Så lite på youtube kan nästan vara positivt och indikera att de ändå satsar mer på hantverkare än på googlande konsumenter.

En fråga bara, du nämnde att säljaren var ett problem. Skall man undvika Bygg hemma? Jag har aldrig handlat där tidigare så jag har ingen koll själv där.
 
B _bergman_ skrev:
Mm, det är väl ungefär så jag tänker också. Pratade dock med en annan hanteverkare på den firman i morse (de gör ett badrum här nu) och han hade en annan Futech och var väldigt nöjd med den. Den som visades av den andra gubben hade de kört professionellt med i flera år. Så jag är inte helt beredd att döma ut märket än, men det är djäkligt svårt att hitta Youtube-reviews och liknande. Vilket nästan kan vara positivt iofs, många av de riktiga budgetlasrarna har ju sponsrat en massa influencers så de hittar man mycket på. Så lite på youtube kan nästan vara positivt och indikera att de ändå satsar mer på hantverkare än på googlande konsumenter.

En fråga bara, du nämnde att säljaren var ett problem. Skall man undvika Bygg hemma? Jag har aldrig handlat där tidigare så jag har ingen koll själv där.
Ja, Bygghemma har fått en hel del negativ kritik genom åren. Finns en hel del att läsa på detta forum tror jag.
 
  • Gilla
_bergman_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.