Suck...

Vi har flytspacklat golvet, men det blev tyvärr inte så himla jämt som vi hade önskat (Jag går inte in på varför). I alla fall...så provade vi att sätta ut våra plattor 33x33 cm och på vissa ställen är det ojämt, upp till 4 mm, några plattor vippar diagonalt.
Ni proffs där ute i etern, är det ok att kakla ändå dvs. kan fixet rätta till de ojämnheterna eller är det bara att spackla om?

PS. Det är i tvättstugan vi ska kakla (om det nu spelar ngn roll)!
 
K
Det blir ganska stökigt att lägga på ojämnheterna, men visst går det. Jag hade dock valt att finspackla golvet med nåt snabbt handspackel innan för att slippa stöket.
 
Om det är någon enstaka knöl kanske ni kan gå på det med slipmaskin. Knöl är värre än grop.

Gå gärna in på vad som gick fel med spacklingen och lär oss av misstagen.
 
Så stora plattor kommer vippa ändå om de läggs i badrum med fall. Ni kommer behöva gå över till mindre när ni närmar er duschen, eller köra den i mitt tycke fula nödlösningen att skära ner plattorna runt brunnen.

Huruvida det funkar att lägga på ojämnheterna är omöjligt att säga utan att veta hur stora de är. Men så länge de är lägre än fixet så funkar det, och jag hade nog kört 12 mm kam till de plattorna. Säg att plattan rider max 5 mm på ojämheterna så bör det funka.
 
Men behöver det vara fall om det är en tvättstuga utan golvbrunn?
 
Nej, det har du ju rätt i. Men för det mesta brukar det nog finnas golvbrunn i tvättstugan, jag förutsatte det. :)
 
S
tycker du spacxkla det jämt.
ta en liten rätskiva å kika va du har knölar resp gropar.
du kan spackla igen det me vanligt fix me!!
sättningen du sen gör tycker jag att du skall dubbel limma plattorna!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.