Hej,

Har ett gammalt pannrum samt en hall i garaget som är i betong, ska slå ut väggen mellan dem och försöka göra det lite mindre "källar"-aktigt och mer som en del av huset.

Längre fram har vi tänkt att göra om det till tvättstuga och sätta in golvvärme men just nu vill jag bara få det i ett tillfälligt "ok" skick.

I hallen så ligger det idag en plastmatta som är sisådär 40 år gammal som ska bort, i det gamla pannrummet så är det betong och inget som täcker. Det är ingen nivåskillnad mellan golven men det är väldigt ojämnt. Lite för ojämnt för att lägga billig laminat utan förarbete. Har siktat in mig på någon billig heltäckningsmatta men tänkte kika om någon annan har ideer.

Hallen är:
B:102cm
L:252cm
A: 2.6kvm

Pannrum:
B:130cm
L:320cm
A: 4.2kvm

De ligger vägg i vägg med varandra


Tack :)
 
BirgitS
Heltäckningsmatta låter bra. Klinker är ju onödigt mycket jobb och pengar om det ska bort om några år.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Heltäckningsmatta låter bra. Klinker är ju onödigt mycket jobb och pengar om det ska bort om några år.
Ja, men det känns som det billigaste samt enklaste alternativet för ett "tillfälligt" arbete.

Tänkte om det finns några andra klyftiga ideer utöver heltäckningsmatta som man kan applicera :)


Har någon rekommendationer på bra/billiga heltäckningsmattor? Kommer vara mellan huset och garaget så kanske blir lite tramp med skor osv
 
BirgitS
Jag vet inte vad en ny plastmatta kostar jämfört med heltäckningsmatta.

Kanske heltäckningsmatta typ balkongmatta, som är gjord för att tåla regn. Men om det bara gäller några år så gör det väl inte så mycket om mattan ser ful ut när den tiden har gått. Alla heltäckningsmattor blir fula med tiden om man går på dem med blöta/smutsiga skor.
 
Jag har lagt "balkongmatta" från Hornbach i delar av källaren. Håller bra och lätt att arbeta med men den är lite sträv så jag skulle inte använda den i ett rum som används som sovrum eller liknande.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.