Hej,

Jag är i lite funderinga hur jag bäst kan piffa upp en gammal tvättstuga utan att behöva göra en totalrenovering. Som jag förstått det så är kraven numer lika höga för tvättstuga som för badrum.

Sedan hittade jag en sida där man använt sig av golvplattor i en tvättstuga. Exempelvis "Bergo elite". Givetvis förstår jag att det inte går att få det snyggt runt golvbrunnen men då denna ändå står under tvättstugeskåp så spelar det ingen roll estetiskt så att säga. Min fråga är ifall någon här ser något problem med denna lösning? Exempelvis kan det bli mögel mellan golvplatta och befintligt plastmatta i tvättstuga?

mvh Thomas
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
T Thomas Holm skrev:
en uppatering...

ska visst fungera enligt bergofloorings sida så chansar på det funkar..

[länk]
Hej. Jag ska också chansa. Hur gick det för dig. Mvh
 
Sued Sued skrev:
Hej. Jag ska också chansa. Hur gick det för dig. Mvh
 
  • Mönstrade mattor på ett golv med synliga kablar och ett laptopfodral.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MollyMoon
T Thomas Holm skrev:
Hej,

Jag är i lite funderinga hur jag bäst kan piffa upp en gammal tvättstuga utan att behöva göra en totalrenovering. Som jag förstått det så är kraven numer lika höga för tvättstuga som för badrum.

Sedan hittade jag en sida där man använt sig av golvplattor i en tvättstuga. Exempelvis "Bergo elite". Givetvis förstår jag att det inte går att få det snyggt runt golvbrunnen men då denna ändå står under tvättstugeskåp så spelar det ingen roll estetiskt så att säga. Min fråga är ifall någon här ser något problem med denna lösning? Exempelvis kan det bli mögel mellan golvplatta och befintligt plastmatta i tvättstuga?

mvh Thomas
Funderar skarpt på Bergo i tvättstugan. Hur gick det för er?
 
Rekommenderar dig starkt att låta bli. I tvättstugor/våtutrymmen ansamlas mycket damm, hudavlagringar och andra gottigheter. Har man djur så är det även en massa hår. Jobbar inom sanering och kan vara bland det äckligaste som finns som döljer sig under dessa. Svårt att hålla rent och man måste plocka isär dessa och handdiska med jämna mellanrum för att de ska vara fräscha. Och hur ofta blir det av?
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
Ja, borde ju va bland det sämsta man kan ha i en tvättstuga.
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
Jamen Hojja, hudavlagringar.. tänkte inte på det!
Nå jag ska spåna vidare med Bergo. Dammsugning ska visst funka för sand osv. Tyckte det var genialt, då luft behöver finnas då betongsulan drar åt sig fukt utifrån periodvis under året.
Klinkel... Så kallt. Ingen golvvärme rekomenderas till detta betonggolv.
 
  • Gilla
Jonqo
  • Laddar…
MollyMoon MollyMoon skrev:
Jamen Hojja, hudavlagringar.. tänkte inte på det!
Nå jag ska spåna vidare med Bergo. Dammsugning ska visst funka för sand osv. Tyckte det var genialt, då luft behöver finnas då betongsulan drar åt sig fukt utifrån periodvis under året.
Klinkel... Så kallt. Ingen golvvärme rekomenderas till detta betonggolv.

Jag köpte en billig matta från byggaffären, en som andas. Dubbelhäftande den på ena sidan. Super lätt att rulla ihop på plats för rengöring 1 ggr om året.” Varm” att gå på eftersom den är i källaren, andas och ser bättre ut än ett slitet betonggolv
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
B Bendamm skrev:
Jag köpte en billig matta från byggaffären, en som andas. Dubbelhäftande den på ena sidan. Super lätt att rulla ihop på plats för rengöring 1 ggr om året.” Varm” att gå på eftersom den är i källaren, andas och ser bättre ut än ett slitet betonggolv
Nämen lysande. Hur ser den ut? Vad heter den!?:rofl:
 
MollyMoon MollyMoon skrev:
Jamen Hojja, hudavlagringar.. tänkte inte på det!
Nå jag ska spåna vidare med Bergo. Dammsugning ska visst funka för sand osv. Tyckte det var genialt, då luft behöver finnas då betongsulan drar åt sig fukt utifrån periodvis under året.
Klinkel... Så kallt. Ingen golvvärme rekomenderas till detta betonggolv.
Vi har sånt golv i våran tvättstuga, funkar jättebra.
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
J Jonqo skrev:
Vi har sånt golv i våran tvättstuga, funkar jättebra.
Alltid kul att få olika synsätt. Tycker du det blir "skräpigt" emellan/under plattorna. Dom är ju väldigt fina.

ps. Vi har målat golvet och kommer att sätta en jutematta där tillsvidare. Vi håller på att sätta fiboplattor på väggarna. Blir jättefint! Vårt "pysselprojekt" som får ta lite tid...:)-D

Tack för input! 🙂
 
  • Person installerar kakel i badrum, borr i hand, blandareregister, glasblock och rör synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.