Någon som vet vad Harmoni eller de andra lyckan husen ligger prismässigt. Är grundstandarden bra?
 
Standarden ska vara likadan som hos övriga sortimentet, skillnaden mellan Egna Hem och resten är att du har väldigt få val du kan göra när det gäller planlösningen, dvs ändringar från fabrik, snickarna på plats kan man alltid göra upp med.
 
Jag ser att ni ska bygga kvadraten. Vad har ni fått för grundpris? Vi tycker de flesta hus i egna hem serien verkar fina. Det man hört minst om är funkis huset i serien som inte verkar vara så vanligt. Vi har precis börjat titta på Eksjö om vi ska välja dem. Några andra erfarenheter?
 
Hej!
Jag lägger mig i, eftersom vi också ska bygga ett Kvadraten. :) Huset kommer den 23 mars!!!

När det gäller grundutförande så kan det skilja mellan de olika kontoren. Enligt vår kalkyl kommer slutsumman (tomt, el o tele, hus mm) hamna på cirka 2 miljoner totalt och av dessa är byggkostnaden (material + arbete) på knappt 1,5 miljon. Då inreder vi inte övervåningen men yttertaket är isolerat och det är förberett för vatten, värme och ventilation.

Vi har valt till braskamin, ändrat vitvaror och köksluckor.
 
Vi kommer förmodligen också bygga en kvadraten och ska bestämma oss denna månad. Hus + grund och markarbeten = drygt 1,5 milj (tomt och anutningsavgifter tillkommer). Då ingår isolerad övervåning, trappa, golvvärme, parkett, kakel, klinkers, köksluckor i ekfaner, rostfria vitvaror m.m.
 
hej jag pratade med en försäljare idag och han sa att Kvadratens byggsats kostade 801 000:- och 90 000:- för övervåning. Ca 1,5 milj för nyckelfärdigt utan inredd övervåning. 1,8 milj med övervåning. Det va väldigt luddiga svar och allt var bara cirka. Han sa också att golv och diskmaskin inte ingår, men kakel och klinkers var inräknat.
 
Just det han gav mig också pris på Lyckan: 729 000:- för byggsats och Lyckan med vinkel: 772 000:-. Om jag ville ha nyckelfärdigt pris så skulle jag dubblera summan!
 
Om man vill ha ett Eksjöhus så finns det mängder av val att göra, allt ifrån vilken typ av tvättmaskin du vill ha till golv och köksluckor. Jag tror att om ni specificerar mer exakt vad ni vill ha så kommer ni också att få ett mer exakt pris. Boka ett möte med en försäljare så kan han/hon tala om vad varje del av huset kostar.

Sedan är det ju det där med grunden som man aldrig riktigt vet i förväg vad den kommer att kosta. Det beror ju på hur mycket man måste gräva ut, om man måste spränga och på vilken höjd man ska sätta huset.
 
Vi ska nu, efter alla avdrag(en hel del) och tillägg(det var då inte mycket) betala ca 995k. Vi har budgterat för 2,6mille för huset, tomten, VA, fjärrvärme anslutning, egen infartsväg, bla bla bla samt entreprenörsarbet. Man kan säga att det är inklusive allt, även inredd övervåning. Dock är inte allt extraarbete i biorummet inräknat än ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.