A Alexn72 skrev:
Min stora fråga är varför man överhuvudtaget kastar isolering om det är glas eller sten.
En bortskänkes annons på blocket hade garanterat lös de.
Men de tipsen är lite sent för nu
Hu många hade nappat på att hämta blöt isolering?
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Byggarna tog inte hand om den och den blev förstörd.
Exakt , och det var inte det som var frågan utan att 2 Containrar fylldes av förstörd isolering som berodde på snickarens o huslev slarv sedan påstår de att det bara ingår 2 och eftersom de redan hade fyllts med förstörd isolering så behövde 2 nya containers beställas som de ansåg att vi skulle betala trots att de inte hade behövts om inte snickaren slarvat och helt struntat i att täcka isolering samt att huslev beställt 48 balar för mycket som också förstördes slängdes i containrarna . huset är tillräckligt isolerat då de kunde ta de ”friska ” isoleringsskivorna i mitten och pga att det fanns 48 balar för mycket som de kunde ta ifrån .
 
Förra året så fick jag uppdrag att köra iväg en container med diverse byggskräp mest trä och gips, betalade för vikten och det blev drygt 3k kr.
 
D Dr Benz skrev:
Att i ett husbygge öppna och torka 48 balar finns varken tid eller plats till.

Att få en byggare som inte tar sitt ansvar att ordna en annons på blocket och skänkas bort är inte heller möjligt.
Precis . Det fanns varken tid, plats , ( vi har ingen lada som hade krävts ) eller övriga praktiska möjligheter för vare sig snickaren eller för någon annan att torka den och vi fick inte lägga oss i eller ifrågasätta kunde bara notera.
 
M mattoys skrev:
Hu många hade nappat på att hämta blöt isolering?
Bara för att du inte hade gjort de så betyder det inte att de inte finns någon som hade gjort de.
Visste du att man kan odla i isolering?
Vet du att man faktiskt blötar ner isoleringen för att sakerna ska växa.
Va nu inte så trångsynta utan tänk lite utanför boxen.
Tittar ni runt på motorbanorna så är det ofta just isolering som agerar krockkuddar i avåkningszonerna, hur vida den är blöt eller ej spelar ingen roll.

Som sagt tipset är försent för ts.
 
  • Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Bara för att du inte hade gjort de så betyder det inte att de inte finns någon som hade gjort de.
Visste du att man kan odla i isolering?
Vet du att man faktiskt blötar ner isoleringen för att sakerna ska växa.
Va nu inte så trångsynta utan tänk lite utanför boxen.
Tittar ni runt på motorbanorna så är det ofta just isolering som agerar krockkuddar i avåkningszonerna, hur vida den är blöt eller ej spelar ingen roll.

Som sagt tipset är försent för ts.
Min fråga gällde för oss en viktig fråga hur en husleverantör kan fakturera en kund för något som inte framgår av avtal och orsakat av deras slarv. Om man kan odla i isoleringen eller inte är en annan fråga . Tack ändå .
 
Om det inte finns detaljer som utelämnas så är det självklart att ni inte ska betala. Skulle ni ha behövt betala om husleverantören skickat ett tiotal takstolar för mycket och snickaren lagt dem på majbrasan? (Eller nyårsbrasan, kanske.) Låter ju helt sjukt. Och att hänvisa till ett avtal utan att kunna visa upp ett av kund signerat exemplar är ju också sjukt.
 
L Lojsi skrev:
Husleverantören har genomm att beställa för mycket isolering o att snickaren inte täckt med presenning, orsakat 2 extra containers som de nu kräver att vi ska betala. Rätt?

De påstår att det står i något
Avtal vi inte sett eller skrivit på att vi ska stå för extra containers om det krävs mer än 2 . Men dels har vi inte sett sådant avtal eller skrivit på , dels anser vi att de genom att beställa ca 40 balar för mycket isolering dels fyllt 2 extra containers med blöt isolering för att de inte täckt - att det är husleverantörens samt snickarens fel . Vi har inte orsakat att containers fyllts utan det har orsakats av dem anser vi. Vad kan vi göra ? De kommer fakturera oss nu säger de. Vet inte heller hur mycket pengar det rör sig om för 2 containers? Hur som helst anser vi inte att vi orsakat 2 extra containers. Vad tycker ni?
bestrid fakturan. Ni kan ju omöjligt vara ansvariga för utfört jobb
 
A Alexn72 skrev:
Bara för att du inte hade gjort de så betyder det inte att de inte finns någon som hade gjort de.
Visste du att man kan odla i isolering?
Vet du att man faktiskt blötar ner isoleringen för att sakerna ska växa.
Va nu inte så trångsynta utan tänk lite utanför boxen.
Tittar ni runt på motorbanorna så är det ofta just isolering som agerar krockkuddar i avåkningszonerna, hur vida den är blöt eller ej spelar ingen roll.

Som sagt tipset är försent för ts.
Jag sa inte att det inte fanns någon, du tolkar mitt inlägg som fan läser bibeln. Jag undrade om det fanns något intresse.

Du får gärna länka till någon som odlar i isolerings skivor, det är inget jag har sett.
Att man odlar i odlingskuber av stenull, betyder inte att man odlar i isolerskivor. I glasfiber har jag inte sett någon odla i.
 
L Lojsi skrev:
Min fråga gällde för oss en viktig fråga hur en husleverantör kan fakturera en kund för något som inte framgår av avtal och orsakat av deras slarv. Om man kan odla i isoleringen eller inte är en annan fråga . Tack ändå .
Har du fått någon respons på avtalet från någon av de andra parterna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.