Hej håller på att rita på vårat utbygge. De jag klurar på är om taklutningen är för brat och blir onödigt hög? På Renderingen är taket 22,5°. Problemet med det är väl att fönsterna på gaveln kommer väldigt långt ut mot kanten för att inte krocka med taket. Alternativet är att göra taket något flackare, men då blir det inte lika snyggt med gaveldekoren vilket jag värdesätter också. Vad tycker ni?
 
  • Ett gult hus med rött tak, 3D-renderat, står ensamt på gräsplan under blå himmel med moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bandtäckning med knäck hade nog varit snyggare och går att göra flackare med tanke på att snön rinner av lättare.

Att blanda sadel och mansardtak var ingen höjdare personligen.
 
S Småbrukaren skrev:
Bandtäckning med knäck hade nog varit snyggare och går att göra flackare med tanke på att snön rinner av lättare.

Att blanda sadel och mansardtak var ingen höjdare personligen.
Helt enig

Ett sadeltak som ansluter mot en vägg är sällan en särskilt tilltalande lösning, det kommer alltid se ut som en simpel utbyggnad...
 
Gabbeswe1 Gabbeswe1 skrev:
Hej håller på att rita på vårat utbygge. De jag klurar på är om taklutningen är för brat och blir onödigt hög? På Renderingen är taket 22,5°. Problemet med det är väl att fönsterna på gaveln kommer väldigt långt ut mot kanten för att inte krocka med taket. Alternativet är att göra taket något flackare, men då blir det inte lika snyggt med gaveldekoren vilket jag värdesätter också. Vad tycker ni?
Hej en fråga bara, varför förlänger du inte hela huset ? Vi håller på med ett liknande projekt där vi projekterar för att förlänga hela huset. För att behålla hela karaktären.

Vänligen
 
  • Gilla
Kling 1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.