Vi har en kommod där rören inte går rakt ner, utan svänger av åt sidan. Och nu försöker jag ordna ”stopp i handfatet” för första gången sedan vi flyttade in.

Om jag öppnar ”locket” i botten och sätter på kranen flödar allt på bra. Så min gissning är att det kläggat igen vid pilen.

Men hur gör jag för att lyckas komma åt där? 😇
 
  • Vattenlås under handfat med flexibel avloppsslang och röd pil pekar på en del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa röret genom ringen strax till höger om röda pilen
 
Öppna nedre locket först o töm vattenlåset så inte allt går ut åt sidan. Sen drar du ut röret bara.

// Rörmokare
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
I Ivanmatiic skrev:
Öppna nedre locket först o töm vattenlåset så inte allt går ut åt sidan. Sen drar du ut röret bara.

// Rörmokare
Hm ok. Jag lyckas inte rubba skruva på ”muttern” till höger om pilen. Men du menar alltså att jag bara kan dra ut ”dragspels-slangen”?
 
O olotor skrev:
Lossa röret genom ringen strax till höger om röda pilen
Sitter som berget. Är du säker på att den går att skruva på?
 
Du kan vrida hela rakt ut så d är lättare för dig.
 
I Ivanmatiic skrev:
Du kan vrida hela rakt ut så d är lättare för dig.
Ok, tack! Fick ur den och rensade så mkt jag kom åt. Flödar bättre nu, men verkar fortfarande vara något som sitter. Ska jag prova ettika och bikarbonat? :)
 
Jag brukar börja med en schwomp-schwompare. Håll tummen för bräddavloppshålet.

GetPrimaryProductImage
 
T
Du kan också skruva av duschmunstycket på din duschslang och sedan köra ner slangen i avloppet och sätta på fullt på vattnet och spola rent.
 
C Calle Rosenius skrev:
Ok, tack! Fick ur den och rensade så mkt jag kom åt. Flödar bättre nu, men verkar fortfarande vara något som sitter. Ska jag prova ettika och bikarbonat? :)
Hur sitter den vita slangen i andra ändan, kan du få loss den helt så kan det vara lättare att spola ur den och ev kunna rensa vidare i nästa rör om det är stopp längre ner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.