Bananskalare Bananskalare skrev:
För min del så är helmask ända alternativet då jag andas genom munnen. Men vill om inte ha möjligheten för mitt vackra psykes skull. Men vi är alla olika vilket som fungerar bäst.
Haha jo första tiden med mask....
Min regel jag jade var att jag första tiden vaknade på natten fick jag ta bort masken....
Jag tycker den stora maskinen är lite bättre
Jag vet inte varför. Kanske för att jag inte ställt in den lilla bättre. Men även om den stora är bättre så är den lilla perfekt vid resor. Även om den inte är perfekt som maskin. Men kommunen ger mig en resmed. Eller jag får betala 100:- i månaden.
tyvärr står de inte för mask. Men tydligen så ska de stå för slang och filter. Upptäckte jag här om dagen... Så där 10år senare. Om det verkligen stämmer vet jag inte. Har inte kollat upp det. De vore lite komiskt om det ingår. då har man köpt några slangar i onödan. filter också för den delen. Men de kostar nästan inget.

Kolla in [länk]
tull och moms tillkommer.
Som yngre ekunde jag andas genom mummen, tror jag, men idag omöjligt. Dels vill munnen hålla sig stängd rent mekaniskt sen täpper tungan till luftvägen. Jag tror de allra flesta andas genom nästan och har en tunga som pressas upp mot översida gommen.

Jag ska kolla om jag också kan få en res-variant inkluderat i min hyra (betalar också 100kr/mån)
 
Jag ska se till att få en second opinion vad gäller svalgplastic. Den info jag fick från 1:a var typ noll : "du kan göra om du vill" ...nu i efterhand vill jag ju veta hur illa ser det ut i just mitt svalg på en skala 1-5. Finns det andra ställen i luftvägen som kan täppas till o därmed kanske svalgplastik är lönlöst? osv....
 
nattugglan11 nattugglan11 skrev:
Växer de bortopererade mjukdelarna i svalge tillbaka?
Nej det tror jag väl inte, men det var i alla fall dåligt resultat på längre sikt. En operation är ju också alltid en risk.

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.