Jag behöver tips gällande hur man får till en bra lösning för fönstersmygar i bastu. Att få till en luftspalt, isolering och panel får helt enkelt inte plats. Bastuväggen mot ytterväggen kommer konstrueras enligt bifogad ritning.
Partiell vy av en ofärdig fönstersmyg nära en bastuvägg under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritning som visar snitt av bastuvägg med luftspalt, isolering och träpanel mot en yttervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ByggarAndy ByggarAndy skrev:
Jag behöver tips gällande hur man får till en bra lösning för fönstersmygar i bastu. Att få till en luftspalt, isolering och panel får helt enkelt inte plats. Bastuväggen mot ytterväggen kommer konstrueras enligt bifogad ritning.
[bild]

[bild]
Hej

Jag har samma fråga och bumpar tråden så kanske någon svarar?
Eller hur löste TS detta?

Har googlat mycket men hittar inte något svar.
 
Hade satt en massiv träbit som smyg, den fästs i regel och är så tjock att den går ut över fönsterkarm. Jag använde bastupanel, exempel på foto.
Träväggar med glassblocksfönster, inomhus, naturligt ljus, hörn av rum, minimalistisk, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pontusand Pontusand skrev:
Hej

Jag har samma fråga och bumpar tråden så kanske någon svarar?
Eller hur löste TS detta?

Har googlat mycket men hittar inte något svar.
Hej,
Det blev en liten luftspalt, men ingen isolering. Jag har däremot fortfarande inte fått något proffs som har uttalat sig om vad som är rätt och fel. 😊
 
Jag har samma problem. Jag vill ställa en öl i smygen. Den kommer stå på en ojämn yta, vad händer när ölen välter? Hur får jag smygen plan i botten?
 
  • En ojämn träsmys under ett fönster med solljus som lyser in, vilket indikerar problemet med att ställa en öl upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.