Hej

Fick precis nytt expansionskärl installerat av service firman för min värmepump. Ska det verkligen sticka ut såhär?

Mvh
Niklas
 
  • Expansionstank för värmesystem, monterad på vägg, rörledningar synliga, textil hängande, grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå lampskärm monterad med metallfäste på vit vägg, närbild, vertikal orientering, industriell stil, detaljvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
janwide
Hur menar du att de annars skulle sätta den?
 
(Har noll koll på detta). Ser ut som den ska knäckas. Hänga rakt ut så från väggen.
 
janwide
Okej. Förstår nu vad du menar. Det finns säkert någon rörmokare på forat som har koll. Men visst borde ventilen sitta nedåt och inte åt sidan som i ditt fall?
 
Jag skulle då inte ta ett sådan kärl till detta fäste . Blir ju frukansvärt tung om luften försvinner å det fylls med bara vatten. Bäst fäste är ju den på bild...
 
  • Röd brandpostkoppling med flera uttag, stöd, anslutningsgänga, etikett, mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
niklasjo
  • Laddar…
N niklasjo skrev:
Hej

Fick precis nytt expansionskärl installerat av service firman för min värmepump. Ska det verkligen sticka ut såhär?

Mvh
Niklas
Är ju standard fäste för mindre kärl som har en sådan kant som ditt har. Har det ingen kant så finns en stor "slangklämma" att dra runt.
 
  • Gilla
niklasjo
  • Laddar…
Som jag ser det , så inget fel i det, bara väggen håller, sen det att luftventilen är på nederdelen har i princip ingen betydelse, så ser det ut med montaget i de flesta VP med kärlet i botten på VP.
 
  • Gilla
niklasjo
  • Laddar…
Ok tack båda, då vet jag allt är i sin ordning 😀
 
V Vector skrev:
Jag skulle då inte ta ett sådan kärl till detta fäste . Blir ju frukansvärt tung om luften försvinner å det fylls med bara vatten. Bäst fäste är ju den på bild...
Det blir väl lika stor belastning på det fästet?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
N niklasjo skrev:
Ok tack båda, då vet jag allt är i sin ordning
Jag vill då lägga in ett protest då jag INTE är för denna lösning.....
 
Hade låsskruven/skruvarna gått ned innanför falsen så hade det ju känts klart bättre...
 
useless useless skrev:
Det blir väl lika stor belastning på det fästet?
Självklart så blir det ju belastning på det fästet också men med annat kärl så blir belasningen annorlunda å så är det bara skruvarna i vägg som kan fara med det fästet på ts bild så finns det två andra skruvar som jag är mer orolig över men för mig få han gärna ha det så
 
  • Röd expansionskärl installerad på vit vägg med rörledningar, del av värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.