Hej,
Är bilderna på mus- eller råttspillning, någon som vet? Lite olika strl, allt mellan 0,5 cm - 2 cm.
 
  • Betonggolv med spridda föremål, tuggummi och skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen låda full med tyger och kuddar; några objekt ligger utanför. Oorganiserat, virrvarr av material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jämfört med klinkerfogen ser det ut att vara musbajs. Men om uppgiften stämmer att de kan vara upp till 2 cm långa, skulle det kunna vara från råtta. Råttbajs brukar dock inte vara så där långsmala, de brukar vara mera spol-formade, liksom.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Är dom så stora som 2 cm är det troligen råtta. Har du skarpare bilder?
 
Tusen tack för snabba svar. Här är ytterligare en bild. De hittades i direkt anslutning till ett öppet avloppsrör som ej var igenpluggat. Vi har inte hittat några tecken på att den/de har varit någon annanstans. Vi har nu pluggat igen. Rekommenderar ni ytterligare åtgärd? Eller avvaktar och ser?
 
  • Spillda svarta och blåa föremål på en grå yttersula, inomhus, nära vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker fortfarande det ser ut som musbajs. Har du någon bild med bajset tillsammans med en storleksreferens, typ en linjal eller en tändsticksask?
 
Totte_S
Jag håller absolut på råtta. Syns ganska klart att det inte är musskit på kläderna.
Är det inne i huset så är det dax att kolla med försäkringsbolaget/eller vem som ni har som ”skadedjursombud”
 
Ingen bajsexpert men med tanke på det öppna avloppet fpr mig att sätta en slant på råttor...
Håll ordentligt koll för har de hittat en väg ut så kan de försöka gnaga sig ut igen samma väg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.