Hej!
Jag är på jakt efter ngn fönsterleverantör av större fönster på bredd 2800 mm och höjd 2600 mm. Alla fönsterlev jag tittar har bara maxhöjd 2300 och då en maxbredd på ca 2000...
Hoppas jag kan få napp här!
Trä eller aluminium spelar ingen roll.
Stort tack på förhand!
 
  • Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
J jossan1986 skrev:
Hej!
Jag är på jakt efter ngn fönsterleverantör av större fönster på bredd 2800 mm och höjd 2600 mm. Alla fönsterlev jag tittar har bara maxhöjd 2300 och då en maxbredd på ca 2000...
Hoppas jag kan få napp här!
Trä eller aluminium spelar ingen roll.
Stort tack på förhand!
Våra fönster är 2,6m höga och 2,0m breda. Höjden vill jag minnas var max, men jag tror de gick få bredare. Våra fönster är från Nordan
 
  • Modernt vardagsrum med matplats, vertikala persienner, kamin, belysning, dekorativa föremål och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
jossan1986
  • Laddar…
  • Skärmavbild på svenska, produktmått, maximibredd, höjd, karmdjup, bärkapacitet, funktioner, webblänk till nordan.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
jossan1986 och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Våra fönster är 2,6m höga och 2,0m breda. Höjden vill jag minnas var max, men jag tror de gick få bredare. Våra fönster är från Nordan
Wow vad fint fönster! Stort tack för tipset! Ska kolla genast!
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Nordan Ntech-serie är det och de gick visst få både högre och bredare! Upp till 4488mm, men max 6000mm bredd+höjd. Det innebär att dina fönster blir 2600+2800= 5400mm < 6000mm dvs OK!

[länk]
Wow!! Låter sjukt lovande!! Stort tack för ditt tips också!
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
J jossan1986 skrev:
Wow!! Låter sjukt lovande!! Stort tack för ditt tips också!
Jag har Nordan N-tech passiv i mitt hus. Köp passiv varianten om du ska ha stora fönster, går dessutom att köra tillval med solblockerande funktion för att minska övervärme. Bra om man inte kan ha markiser eller utvändigt solskydd.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har Nordan N-tech passiv i mitt hus. Köp passiv varianten om du ska ha stora fönster, går dessutom att köra tillval med solblockerande funktion för att minska övervärme. Bra om man inte kan ha markiser eller utvändigt solskydd.
Bra tips som jag glömde skriva! Vi har det solblockerande tillägget på våra fönster. En ytterligare fördel med den är att insynen minskar i direkt solljus eftersom fönstret får ett reflekterande lager.
 
En vanlig tillverkningsstorlek tyck vara.
6000*3210. Så så stora verkar gå att köpa.
Men en vanlig hantetingsstorlek 3210*2400. Jag vet ett bygge där man först ritat 2500mm högt. Men gick ner till 2400mm för att det blev ett prissteg där. Det var ändå smalt.
 
R
D Daniel 109 skrev:
En vanlig tillverkningsstorlek tyck vara.
6000*3210. Så så stora verkar gå att köpa.
Men en vanlig hantetingsstorlek 3210*2400. Jag vet ett bygge där man först ritat 2500mm högt. Men gick ner till 2400mm för att det blev ett prissteg där. Det var ändå smalt.
En vanlig tillverkningsstorlek om 6000x3210 vilken tillverkare har det?
 
Det är bara att söka på nätet. Nu pratar jag alltså om glastillverkare. Inte fönstertillverkare.
 
R
D Daniel 109 skrev:
Det är bara att söka på nätet. Nu pratar jag alltså om glastillverkare. Inte fönstertillverkare.
Fönsterleverantör var frågan TS hade…
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.