Hej!
Jag har en liten kortsida på huset som i princip inte används och den har söderläge, jag tar in en grävare om någon vecka som ska göra lite av varje, räta upp en kallmur, skrapa bort matjorden och gräva ett hål för en pool.
Vi testade (mest min fru) med en billig ovanmarkspool i plast förra sommaren och det det blev bättre än vad jag trodde det skulle bli.
Jag söker nu en plåtpool som har måtten 2 x 3 meter som jag kan bygga upp själva, den kommer stå i gropen som blir 3 x 4 meter (en halvmeter runt om) som jag sedan ska klä in med trädäck.

Någon som vet var jag kan hitta en sådan liten pool?
Det finns tex på Spabadsbutiken en stålpool som kostar 36 500 men tyvärr är den drygt 5 x 3 meter. Jag skulle kunna tänka mig en sådan pool men som sagt 2 x 3 meter
 
Vet du hur djupt ner grundvattnet brukar ligga (det kan variera rätt kraftigt med säsong)? Annars finns det risk att du bygger en båt istället.
 
A Alexander HB skrev:
Vet du hur djupt ner grundvattnet brukar ligga (det kan variera rätt kraftigt med säsong)? Annars finns det risk att du bygger en båt istället.
Det är väl samma problem med alla pooler?
Självklart lägger jag makadam och en dräneringsslang till dagvattnet.
Dessutom har det varit en nerfart till det inbyggda garaget, den förra ägaren tog bort den och byggde ett garage på andra sidan huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.