Hej,
Mitt gamla grafikkort brann upp så jag köpte ett nytt, ASUS Nvidia GeForce N6200.
Detta kort har en DVI utgång och min skärm, Sony SDM-HX95, har en DVI ingång. Emellertid är det mörkt på skärmen, ingen "DVI bild". Bild bara på "HD" ingång.
Varför är det så?
Det blir kanske inte "DVI" bara för att det finns en utgång på PC´n och motsvarande ingång på skärmen?
Vad göra för att kunna utnyttja DVI??
 
Snailman
Man brukar väl behöva tala om vilken/vilka utgångar som man vill använda, brukar vara i menyn där man ändrar vilken upplösning man vill använda.

Högerklicka på skrivbordet välj Egenskaper/Inställningar/avacerat, där brukar man kunna välja lite olika saker...
 
På min nya skärm går jag in i menyn på SKÄRMEN för att välja DVI-ingången, eller för att ställa den på "AUTO".
 
Kortet ska känna vilken utgång som är ansluten. Låter mer som en monitorinställning så här spontant
 
Jag har valt DVI ingång på monitorn men inte får jag någon bild för det. Är väl någon inställning på datorn? Men vad??
 
Snailman
Ja, jag har uppdaterat drivrutinerna. Jag kan inte hitta någonstans där man kan välja utgång från grafik kortet. Borde väl finnas??
 
Snailman
ditt grafikkort verkar ha en vga och en dvi utgång?

din skärm fungerar om du kör med vga utgången, men inte dvi utgången?

har du någon annan vga skärm du kan ansluta samtidigt, när man ansluter 2 st skärmar, så brukar man kunna få fram en meny där man kan välja vilken utgång som ska vara primär på grafikkortet, det borde vara enklare att felsöka om du kan se vad din dator meddelar, kan den detektera din skärm överhuvud taget och sådant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.