U
---Avslutad---
En person använder en gul och svart batteridriven borr. Borrsatsen visas med laddare och väska.
Nu har du chans att vinna ett riktigt kraftfullt verktyg från Stanley FATMAX till ditt nästa projekt - veckans tävlingsvinst är den kolborstfria slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, komplett med laddare och batterier.

Värde: 2499 :-

Slagskruvdragare på 18 V med maximalt vridmoment på 80 Nm för effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. upp till 35 700 slag per minut för effektiv borrning i murverk. Utrustad med en kraftfull motor som ger 1900 varv/minut och möjliggör effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. Bits byt enkelt och verktygslöst.

Levereras med två 2Ah batterier och en 2A laddare i kitbox.
  • Förbättrad batteriteknik, ingen minneseffekt och minimal självurladdning - V20 Li-Ion batterierna ger maximal kapacitet och lång drifttid.
  • Kolborstfri kompakt motorteknologi för förbättrad effekt och längre drifttid, reducerar underhållet och förlänger verktygets livslängd
  • Integrerad statusindikator för enkel avläsning av batteriets laddstatus
  • Kraftfull motor med obelastad hastighet upp till 2100 varv/min och 80Nm vridmoment
  • 15 momentinställningar för kontroll av djupet vid skruvdragning.
  • 2- växlad växellåda med två hastighetslägen 0-600/0-2100 varv/min för ökad kontroll.
  • Verkgtygsfri chuck för snabbt byte av bits och borr.
  • Integrerad LED lampa för bättre synlighet i alla utrymmen.
  • En del av 18V STANLEY FatMax V20 systemet - ett nytt och förbättrat 18V Li-Ion system som ger maximal kraft och lång drifttid

Tävla såhär:

1. Besvara frågan: Vilken fotbollsarena i Barcelona är STANLEY officiell verktygsparter till? Svaret hittar du här.
2. Motivera varför just du ska vinna

Vinnaren utses fredag 2/2.
—--------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Stanley för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
MoggePogge och 4 till
  • Laddar…
Svar 1: Spotify Camp Nou
Svar 2: Står inför renovering av timrad stomme på torpstugan från sent 1800-tal. Navarna i orginal finns,
men mår nog bäst att inte behöva användas till de tyngsta borrhålen till de nya dymlingarna.

M v h
PLO
Kronotorpare

lomanper@gmail.com
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Nu har du chans att vinna ett riktigt kraftfullt verktyg från Stanley FATMAX till ditt nästa projekt - veckans tävlingsvinst är den kolborstfria slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, komplett med laddare och batterier.

Värde: 2499 :-

Slagskruvdragare på 18 V med maximalt vridmoment på 80 Nm för effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. upp till 35 700 slag per minut för effektiv borrning i murverk. Utrustad med en kraftfull motor som ger 1900 varv/minut och möjliggör effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. Bits byt enkelt och verktygslöst.

Levereras med två 2Ah batterier och en 2A laddare i kitbox.
  • Förbättrad batteriteknik, ingen minneseffekt och minimal självurladdning - V20 Li-Ion batterierna ger maximal kapacitet och lång drifttid.
  • Kolborstfri kompakt motorteknologi för förbättrad effekt och längre drifttid, reducerar underhållet och förlänger verktygets livslängd
  • Integrerad statusindikator för enkel avläsning av batteriets laddstatus
  • Kraftfull motor med obelastad hastighet upp till 2100 varv/min och 80Nm vridmoment
  • 15 momentinställningar för kontroll av djupet vid skruvdragning.
  • 2- växlad växellåda med två hastighetslägen 0-600/0-2100 varv/min för ökad kontroll.
  • Verkgtygsfri chuck för snabbt byte av bits och borr.
  • Integrerad LED lampa för bättre synlighet i alla utrymmen.
  • En del av 18V STANLEY FatMax V20 systemet - ett nytt och förbättrat 18V Li-Ion system som ger maximal kraft och lång drifttid

Tävla såhär:

1. Besvara frågan: Vilken fotbollsarena i Barcelona är STANLEY officiell verktygsparter till? Svaret hittar du här.
2. Motivera varför just du ska vinna

Vinnaren utses fredag 2/2.
—--------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Stanley för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 1 Spotify Camp Nou.

Svar 2 Jag håller på att renovera och nu står fönsterbytte på tur, då hade denna skruvdragare kommit väl till hands.
 
1. Spotify Camp Nou

2. Jag vill vinna slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, eftersom jag har alltid velat bygga ett trädhus åt mina barn, där de kan leka, fantisera och ha roligt. Jag skulle använda slagborrmaskinen för att skapa ett stabilt och säkert trädhus med en stege, ett fönster, en dörr och en flagga. Det skulle också vara ett sätt för mig att visa mina barn att ingenting är omöjligt, om man har en vision, en plan och ett bra verktyg.
 
K
V volvo123 skrev:
Spotify Camp Nou
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Nu har du chans att vinna ett riktigt kraftfullt verktyg från Stanley FATMAX till ditt nästa projekt - veckans tävlingsvinst är den kolborstfria slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, komplett med laddare och batterier.

Värde: 2499 :-

Slagskruvdragare på 18 V med maximalt vridmoment på 80 Nm för effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. upp till 35 700 slag per minut för effektiv borrning i murverk. Utrustad med en kraftfull motor som ger 1900 varv/minut och möjliggör effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. Bits byt enkelt och verktygslöst.

Levereras med två 2Ah batterier och en 2A laddare i kitbox.
  • Förbättrad batteriteknik, ingen minneseffekt och minimal självurladdning - V20 Li-Ion batterierna ger maximal kapacitet och lång drifttid.
  • Kolborstfri kompakt motorteknologi för förbättrad effekt och längre drifttid, reducerar underhållet och förlänger verktygets livslängd
  • Integrerad statusindikator för enkel avläsning av batteriets laddstatus
  • Kraftfull motor med obelastad hastighet upp till 2100 varv/min och 80Nm vridmoment
  • 15 momentinställningar för kontroll av djupet vid skruvdragning.
  • 2- växlad växellåda med två hastighetslägen 0-600/0-2100 varv/min för ökad kontroll.
  • Verkgtygsfri chuck för snabbt byte av bits och borr.
  • Integrerad LED lampa för bättre synlighet i alla utrymmen.
  • En del av 18V STANLEY FatMax V20 systemet - ett nytt och förbättrat 18V Li-Ion system som ger maximal kraft och lång drifttid

Tävla såhär:

1. Besvara frågan: Vilken fotbollsarena i Barcelona är STANLEY officiell verktygsparter till? Svaret hittar du här.
2. Motivera varför just du ska vinna

Vinnaren utses fredag 2/2.
—--------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Stanley för att de sponsrar den här tävlingen.
1. Arenan heter Spotify Camp Nou.

2. Jag och min sambo köpte i februari 2023 vårt efterlängtade första hus. Vi hade letat under längre tid, men hade inte haft råd att göra slag i saken till följd av den kraftiga prisuppgången under pandemin. Så när vi äntligen hittade ett hus som var lagom stort för två vuxna med hund (då vi inte kan få barn är djur ett viktigt inslag i våra liv), inom rimligt avstånd från våra arbeten som vi dessutom tyckte om och hade råd att köpa, så var lyckan total!

Glädjen var dock mycket kortvarig, för så snart det började bli varmt ute kom mögellukten. När vi anlitade en "utredare" visade det sig att stora delar av undergolvet är fuktskadat, och dessutom upptäcktes ett begynnande problem med s.k. förtvålning i det badrum som renoverats så sent som 2018. Inget av problemen hade noterats vid besiktning, och inte heller av oss vid någon av de två visningar vi var på i vintras. Till följd av att huset är uppfört på en oisolerad betongplatta, vilket är en riskkonstruktion, gäller inte dolda-felförsäkringen, och det byggföretag som renoverat badrummet har gått i konkurs.

Då jag har astma och dessutom är känslig för lukten av mögel ställdes jag och min sambo inför ett val; antingen försöka sälja vårt hus, eller kavla upp armarna och försöka åtgärda problemen själva. Vi hade och har inte råd att anlita någon att utföra jobbet. Vi, två kontorsråttor runt de 40, valde det senare alternativet. Inte gratis det heller. Utöver material så var vi tvungna att införskaffa en del verktyg i form av bland annat borrskruvdragare, kap- och gersåg och cirkelsåg samt vattenpass och korslinjelaser från STANLEY. Vissa andra verktyg, såsom bilmaskin, överhandsfräs och kexmaskin/lamellfräs, har vi hyrt.

Då inga skador på avlopp eller vattenledningar kunde konstateras valde vi lösningen att installera ett mekaniskt ventilerat undergolv av slag som bl.a. Nivell, Subfloor och Granab saluför.

Jag hade en del sparad semester att ta ut, och en förstående chef, och min sambo bidrog när hon kunde. Vi gick således ut hårt, och hade rivit hallgolv, kök, köksgolv, väggen mellan kök och sovrum samt sovrumsgolvet redan efter ett par dagar. Lite otäckt mycket mögel i undergolvet...
Strax innan jul (efter ca 7 månader) var vi klara med allt utom kaklingen (vi har haft otroligt svårt att bestämma oss för vilket kakel vi skulle välja). MEN, i helgen ska kaklet fogas, och sen är även det klart.
Med lite bistånd, primärt i form av rådgivning, från en vän som är hantverkare har vi lyckats vi byta ut syllar, flytta avlopp och vatten i köket samt imkanal på vinden, dra ny el, installera det ventilerade undergolvet, föra upp en ny innervägg, renovera ytskikt i kök och hall (renoveringsgips), lägga parkett, installera ett nytt kök (inklusive kakling och sammanfogning av två bänkskivor i vinkel), spackla och måla väggar, måla paneltak samt sätta lister och foder. El- och vatten har besiktats av fackman innan inkoppling. Även ventilationen till undergolvet har besiktats. Utöver nyss nämnda hann vi i somras med att spräcka en massa sten, röja upp på tomten och så gräsmatta, se över tak och hängrännor samt kitta och hålla fönster.

PRECIS ALLT har varit bökigare och tagit mer tid än vi kunnat föreställa oss. Bland annat av den anledningen att husets ytterväggar vilade på golvbjälklagen, vilket ställde till det lite då golvbjälklagen skulle rivas ut. En lite halvsvår nöt att knäcka för den som inte gjort något liknande förut.
Vi har lagt HUNDRATALS timmar på att läsa allt från gällande byggnormer till mer handfasta tips om hur olika arbetsmoment bör utföras, innan vi ens kunnat börja. Om Byggahus.se varit en tidning, så hade vi läst sönder den vid det här laget!

Badrummet återstår tyvärr att göra någonting åt, men för det kommer vi att anlita en välrenomerad byggfirma (när vi har råd). Vi har dock ca 40kvm golv kvar att byta ut, en massa renovering av ytskikt och, när sommaren kommer, en översyn av ca 60kvm trädäck att se fram emot.

Utöver en massa pengar, utebliven sömn, flera besök för sjukvård (min sambos rygg och mina knän har tagit massor av stryk) så har den första delen av husrenoveringen kostat oss en trasig borrskruvdragare. Vi var för snåla. Den maskin vi köpte överlevde inte installationen av undergolvet. Vi önskar verkligen att vi hade valt en kvalitetsmaskin från Stanley istället!

Jag och min sambo skulle bli så OTROLIGT glada om jag blev vinnare till slagskruvdragaren från STANLEY! Självklart skulle jag dela priset med min sambo. Vi behöver den verkligen, och det skulle vara första gången sedan husköpet förra vintern som vi faktiskt hade lite medvind. Vi har aldrig hört annat än positiva omdömen om STANLEYs maskiner, och hoppas att vi i framtiden ska få möjlighet att lämna sådana om STANLEY FATMAX SFMCD721D2K-QW!

Mvh
Daniel (samt sambon Paulina och hunden Ash)
 
P
1. Spotify Camp Nou.

2. Tävlat några gånger innan när vinsten är en skruvdragare men inte vunnit. Så gör nu ett nytt försök. Vinner jag så är inte vinsten till mig utan min granne. Så han får en rejäl egen dagare och slipper låna min :)
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Spotify campa nou

För min dragare nu är en 12 år gammal stanley fat max som arbetat sig igenom en drös med projektet och helrenovering av hus, har dock börjat gnistra lite om den senaste tiden 😅
 
1. Spotify Camp Nou

2. Min gamla skruvdragare som fortfarande roterar har börjat avge en suspekt doft av bränd elektronik. Jag tror det är ett tecken..
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Nu har du chans att vinna ett riktigt kraftfullt verktyg från Stanley FATMAX till ditt nästa projekt - veckans tävlingsvinst är den kolborstfria slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, komplett med laddare och batterier.

Värde: 2499 :-

Slagskruvdragare på 18 V med maximalt vridmoment på 80 Nm för effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. upp till 35 700 slag per minut för effektiv borrning i murverk. Utrustad med en kraftfull motor som ger 1900 varv/minut och möjliggör effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. Bits byt enkelt och verktygslöst.

Levereras med två 2Ah batterier och en 2A laddare i kitbox.
  • Förbättrad batteriteknik, ingen minneseffekt och minimal självurladdning - V20 Li-Ion batterierna ger maximal kapacitet och lång drifttid.
  • Kolborstfri kompakt motorteknologi för förbättrad effekt och längre drifttid, reducerar underhållet och förlänger verktygets livslängd
  • Integrerad statusindikator för enkel avläsning av batteriets laddstatus
  • Kraftfull motor med obelastad hastighet upp till 2100 varv/min och 80Nm vridmoment
  • 15 momentinställningar för kontroll av djupet vid skruvdragning.
  • 2- växlad växellåda med två hastighetslägen 0-600/0-2100 varv/min för ökad kontroll.
  • Verkgtygsfri chuck för snabbt byte av bits och borr.
  • Integrerad LED lampa för bättre synlighet i alla utrymmen.
  • En del av 18V STANLEY FatMax V20 systemet - ett nytt och förbättrat 18V Li-Ion system som ger maximal kraft och lång drifttid

Tävla såhär:

1. Besvara frågan: Vilken fotbollsarena i Barcelona är STANLEY officiell verktygsparter till? Svaret hittar du här.
2. Motivera varför just du ska vinna

Vinnaren utses fredag 2/2.
—--------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Stanley för att de sponsrar den här tävlingen.
P PLO skrev:
Svar 1: Spotify Camp Nou
Svar 2: Står inför renovering av timrad stomme på torpstugan från sent 1800-tal. Navarna i orginal finns,
men mår nog bäst att inte behöva användas till de tyngsta borrhålen till de nya dymlingarna.

M v h
PLO
Kronotorpare

lomanper@gmail.com
Svar 1: Spotify Camp Nou.
Svar 2: Vi har tagit oss "vatten över huvudet" och köpt en gård med ett renoveringsbehov som överstiger vad vi kunnat föreställa oss. Verktygen har blivit våra bästa vänner i vår kamp och gör det möjligt att till slut lyckas. Stanley slagborrmaskin skulle bli en välkommen medlem i vår verktygsfamilj!
 
1. Spotify Camp Nou

2. Köpte en ’renoverad begagnad’ skruvdragare för något år sedan (sådan butik som renoverar objekt och säljer). Den håller batteriet i ca 3 1/3 skruv. Enligt försäljaren är det inget fel på den. Vi har en röd skruvdragare och den är på sina sista uppdrag nu så Ikeas lilla ’skruvdragare’ får rädda oss här hemma nu för tIden 🙃 till sommarens projekt hade det varit toppen med en skruvdragare som man kan lita på.
 
1. Spotify Camp Nou
2. Jag har många projekt framöver på vår tomt där vi flyttade in för ett drygt år sedan. Till att börja med inreda förrådet jag byggde i somras med platsbyggda hyllor. Sedan måste jag bygga en trapp, då vi fortfarande går på lastpallar när vi går in och ut.
 
1. Spotify Camp Nou
2. Om en månad skall vi flytta in till vår nybyggda drömhus. Första sommarprojektet kommer bli fixa trädgården och självklart ett trädäck. Därför vill jag gärna vinna och använda mig ut av proffsverktyg
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Nu har du chans att vinna ett riktigt kraftfullt verktyg från Stanley FATMAX till ditt nästa projekt - veckans tävlingsvinst är den kolborstfria slagborrmaskinen SFMCD721D2K-QW, komplett med laddare och batterier.

Värde: 2499 :-

Slagskruvdragare på 18 V med maximalt vridmoment på 80 Nm för effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. upp till 35 700 slag per minut för effektiv borrning i murverk. Utrustad med en kraftfull motor som ger 1900 varv/minut och möjliggör effektiv borrning och skruvdragning i trä, metall och plast. Bits byt enkelt och verktygslöst.

Levereras med två 2Ah batterier och en 2A laddare i kitbox.
  • Förbättrad batteriteknik, ingen minneseffekt och minimal självurladdning - V20 Li-Ion batterierna ger maximal kapacitet och lång drifttid.
  • Kolborstfri kompakt motorteknologi för förbättrad effekt och längre drifttid, reducerar underhållet och förlänger verktygets livslängd
  • Integrerad statusindikator för enkel avläsning av batteriets laddstatus
  • Kraftfull motor med obelastad hastighet upp till 2100 varv/min och 80Nm vridmoment
  • 15 momentinställningar för kontroll av djupet vid skruvdragning.
  • 2- växlad växellåda med två hastighetslägen 0-600/0-2100 varv/min för ökad kontroll.
  • Verkgtygsfri chuck för snabbt byte av bits och borr.
  • Integrerad LED lampa för bättre synlighet i alla utrymmen.
  • En del av 18V STANLEY FatMax V20 systemet - ett nytt och förbättrat 18V Li-Ion system som ger maximal kraft och lång drifttid

Tävla såhär:

1. Besvara frågan: Vilken fotbollsarena i Barcelona är STANLEY officiell verktygsparter till? Svaret hittar du här.
2. Motivera varför just du ska vinna

Vinnaren utses fredag 2/2.
—--------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Stanley för att de sponsrar den här tävlingen.
1. Spotify Camp Nou
2. En slagborrmaskin från Stanley skulle vara slutet på det eviga problemet med för korta och trassliga förlängningssladdar.
 
1. Spotify Camp Nou
2. Jag har länge levt i tron att jag kan vara utan skruvdragare. En sladdriven borrmaskin har använts när jag behövt skruva något och det har ju inte varit optimalt men har fungerat med de låga krav jag haft. Men så fick jag av en kompis en beg lite äldre uppladdningsbar skruvdragare för 4 år sedan och den har faktiskt blivit ett favoritverktyg, speciellt som jag insett att skruvar man så är det också lite enklare om man gjort fel :) Dessutom när skruvarna har torxhuvuden så blir det lättare bra när man skruvar, stjärnhuvudena där hade ju bitsen en förmåga att slinta, det var väl iofs inte alla gånger man hade valt rätt bits heller :)
Hursomhelst, nu sjunger den här begagnade maskinen på sista versen, så jag skulle verkligen uppskatta en uppgradering!
 
1. Spotify Camp Nou
2. Vårens projekt blir en lite större altan med utekök, då är det bra att ha riktiga verktyg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.