asdf123
Hej,

Igår satt jag ensam hemma och drack jag några öl. Blev lite uttråkade så bestämde mig för att googla på asbest. Nu i efterhand känns det dumt, kan jag eller barnen vara utsatta? Borde jag genomföra professionell sanering av min fiberkabel?

Vet att det är svårt att bedöma men skickar med en bild.
 
  • Skärmdump av Google-sökresultat för "asbest" med bilder, information och länkar om ämnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
mrsnhp och 3 till
  • Laddar…
Sök på asbest här på forumet så kan du slappna av
 
Fråga någon som har en farbror som minnsan jobbat med asbest när han var tonåring 1933 och sedan dog i en bilolycka 1997.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
asdf123
Kloge Kloge skrev:
Sök på asbest här på forumet så kan du slappna av
Helvete. Gjorde som du sa och fann ännu mer asbest. Nu blir jag riktigt orolig. Kopplar ur Internet tills vidare.
 
  • Skärmbild av sökresultat kring asbest på svenskt forum; användarna diskuterar potentiell asbest i byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror du måste skaffa stora kranar och vända huset upp och ner under 4-6 månader. Enda säkra saneringen
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
asdf123
Viktor.J Viktor.J skrev:
Fråga någon som har en farbror som minnsan jobbat med asbest när han var tonåring 1933 och sedan dog i en bilolycka 1997.
Sjukt att det tog sig till kupefiltret i bilen.
 
Kanske dags att sluta fredagsgrogga
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
asdf123 asdf123 skrev:
Sjukt att det tog sig till kupefiltret i bilen.
Asbest är helt otroligt. En fiber på vift kan döda ett helt land!
 
asdf123
P Perplexus skrev:
Jag tror du måste skaffa stora kranar och vända huset upp och ner under 4-6 månader. Enda säkra saneringen
Både kranen i köket och badrummet är relativt små, räcker det om jag vänder på huset?
 
  • Haha
Perplexus
  • Laddar…
asdf123
Viktor.J Viktor.J skrev:
Asbest är helt otroligt. En fiber på vift kan döda ett helt land!
Vore klokt att sätta en sändare på dem så man kan hoppa ur vägen när de kommer mot en.
 
asdf123 asdf123 skrev:
Vore klokt att sätta en sändare på dem så man kan hoppa ur vägen när de kommer mot en.
Hjälper inte, dödar allt inom 518km radie och rör sig i mach20
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
asdf123
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hjälper inte, dödar allt inom 518km radie och rör sig i mach20
Förmodligen det som tog kål på aztekerna. Det var ju inte förbjudet då och dem hade nog ingen aning om hur farligt det var.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Du har väl inte missat denna!😮
Svensk brochure, viktig information, illustrationer av familj inomhus och nödsituation med militär utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
asdf123
Lill72 Lill72 skrev:
Du har väl inte missat denna!😮
[bild]
Självklart inte. När jag bodde i storstan lyssnade jag alltid efter hesa fredrik. Nu när jag bor ute på landet så känner jag mig helt chanslös.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.