Hej
vi skall snart flytta till vårt nya hus och kommer att köra Glocalnet där för vårt bredband. Har däremot fått veta att Comhem finns draget i gatan utanför och att man kan ansluta sig till det om man vill. Dock måste det göras en installation. Är det någon som gjort något sådant liknande? Och vad kostade i så fall denna installation? Förmodar att det skall dras från gatan in till huset och så installeras kontakter.
 
Min granne gjorde det. Minns inte kostnaden, men det var över 5000:- men det beror nog på hur det ser ut hos dig. Enda sättet att få veta exakt är att begära offert från com.hem.
 
När vi flyttade in för ca 7 år sedan kollade jag med comhem och då skulle det gå på ca 10kkr. Då får man inte glömma att man sedan sitter fast i ett evigt betalande för även grundutbudet. Är glad åt att jag valde parabol.
 
Hm - misstänkte att det var något sådant. Försökte ringa Comhem häromdagen men det var så himla lång väntetid så jag tänkte jag skulle ställa frågan och se om det var någon idé att sitta i den där kön. Tack för svar.
 
parabol är bättre, canal digtital fungerar klockrent för oss.
samt att du får HD-format hdmi.kabel utgång.

Och installatons kostnaden försvinner, då dom flesta fixar det själva. annars brukar antenninstallatörerna inte kosta så mycket....
 
Jag tror att det bli Boxer för vår del. Vi bor inte så långt från antenn så det borde bli bra med det också.
 
Använd du Boxer!
Enda skälet till att jag anlitar comhem är att de har några kanaler som ingen annan leverantör kan ge. Men inte är det billigt.
 
Vilka kanaler har Comhem som inte går att få in via parabol?
 
Det är det gamla vanliga problemet att få trean och femman samtidigt. Viasat och canal digital är fortfarande treåringar i sandlådan i den frågan, dvs de vägrar korssända dessa kanaler
 
Jag tycker inte det är något större problem eftersom båda dom kanalerna består till 90% av reklam och 10% amerikanska förlöjligande-program :) Vill man ha dom båda så är det ju dock som du säger boxer, comhem, eller två parabolabbonemang som gäller.
 
Jadu mrfrenzy.
Du antyder att du är expert.
Beskriv då för mig hur man kan se Danmark DR1 via satellit.
Dvs om man inte har lust att stoppa 159:- i månaden i det glupska gapet Canal Digital. Hur mycket av de 159 hamnar i Danmark?
 
Det står dig ju fritt att välja om du vill ge dina pengar till ComHem eller Canal Digital. Du antydde att det fanns kanaler som *bara* ComHem hadde, och jag blev nyfiken på vilka det var. Pluspoäng till ComHem för att man kan välja tillvalskanaler fritt, men vill man ha mer än fem kanaler blir det i alla fall billigare att köpa ett paket. Alla leverantörerna går sakta men säkert mot mindre paket, nu när krypteringen i marknätet avmonopoliseras kommer vi nog kunna välja våra paket helt fritt om några år.
 
Jag kanske skulle ha klargjort att för 159:- hos comhem får jag välja "8 favoriter". Då väljer jag de åtta kanaler jag är intresserad av. På den punkten är jag inte kritisk mot comhem.

Dom riktigt skinnar mig på basutbudet. 1200 kronor om året, dvs 100:- per månad. Det är en straffavgift bara för att jag bor i villa och har ett enskilt abonnemang. Och då betalade jag ändå 6-7000 för att få det installerat.
Men när jag nyligen tittade på utbud och pris hos Boxer, Viasat, Canal Digital och Telia, såg jag hur lika de ligger i pris. Vi har alltså inte konkurrens på riktigt i det här landet.

Visst var jag nära att gå över till de fria kanalerna i marknätet och fria kanaler på satellit, men utbudet passade inte oss, därför fortsätter jag med comhem några år till. Köpte ny TV med inbyggd "box" för comhem. Funkar jättebra.
 
jisses hur många kanaler har du. grundutbud + 8 favoriter + fria kanalerna?
jag har comhem och jag tycker gott att dom 14 fria kanalerna duger.
eller har jag missat nåt ...
 
Vad "fria kanaler" är vet jag inte.
Grundutbudet är 13 kanaler för 1200/år. Det är detta jag menar dom klår mig på pengar. Jämför med vad en bostadsrättsföreing betalar, som är närmast "kaffepengar".

Grundutbud plus 8 favoriter blir 21 kanaler. För 159/månad. Det är väl "marknadspris".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.