Beställde denna idag. Den är ju så snygg! Och så går allt att köra i diskmaskin, vilket betyder att den är enkel att rengöra.
Men nu blev jag helt plötsligt orolig över hur bra själva pressen är.

Någon som vet nåt om dess pressegenskaper?
567625_hvidloegspresser-400x400.jpg
 
Har haft vitlökspressen i mer än ett år och den är kanon. Det var vår första Eva Solo pryl och det har blivit fler sen dess på grund av att de är så funktionella plus stilrena. Min man trodde t.ex inte att vinkaraffen kunde vara droppfri (tack vare tidigare erfarenheter med olika karaffer) och Solos karaffen ställdes under hård testning :surprised: inte en droppe, sen var även han Eva Solo frälst. Så luta dig tillbaka i lugn och ro för jag kan inte tänka mig att du blir besviken, jo på en sak...plånboken kommer troligen att bli tunnare då du upptäcker att Eva Solo har fler prylar som du bara måste ha :D
 
Åh vad bra, efter googling så hade jag fått en bra och en dålig recension. Men nu står det alltså 2-1 till pressen. Tack ska du ha!

:)
 
Har haft pressen ett tag nu och den är oerhört lättrengjord. Nu slipper man stå och pilla i hålen med exempelvis diskborsten.
Den pressar bra, men jag kan tycka att det blir lite större spill. Men det kan bero på att den gamla pressen även pressade ut mer av "ytterhöljet" (alltså inte skalet som jag redan pillat bort).
Samlade intrycket är dock att vitlökspressen är mycket bra! Jag är nöjd.
 
Köper man vart?

/L
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.